در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 541087
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

موافقت رهبری با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای به مناسبت عید مبعث با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 741 نفر از محکومانِ مَحاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

جلسه شمخانی با نمایندگان مجلس درباره مذاکرات وین

صبح روز چهارشنبه در جلسه ویژه‌ای با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و گروهی از نمایندگان مجلس، آخرین تحولات مذاکرات لغو تحریم‌ها تشریح شد. دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه گفت: راهبرد اصلی کشور در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها، تمرکز بر ایجاد سازوکارهای بی‌اثر کردن ابزار تحریم است و خوش‌بختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

طرح مربوط به توئیتر و یوتیوب به کمیسیون حقوقی ارجاع شده

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با اشاره به اینکه «طرح ممنوعیت تولید محتوا در توئیتر و یوتیوب به کمیسیون حقوقی ارجاع شده» گفته: چنین موضوعی در دستور کار صحن مجلس قرار ندارد. به گفته او، تعدادی از نمایندگان مجلس ممکن است طبق قانون، طرح های مختلفی را تدوین و به کمیسیون‌های تخصصی پیشنهاد دهند، اما این مساله به معنی بررسی یا تصویب همه طرح‌ها در صحن مجلس نیست.

لاوروف: اوکراین به دستور آمریکا در مذاکره تعلل می‌کند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگو با الجزیره با اشاره به وضعیت اوکراین گفت: مسکو خود را برای دور دوم مذاکرات با کی‌یف آماده می کند، اما طرف اوکراینی به دستور واشنگتن وقت‌کشی می‌کند. وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کشورش اجازه نخواهد داد اوکراین سلاح هسته‌ای داشته باشد، هدف از عملیات نظامی علیه اوکراین را خلع سلاح این کشور اعلام کرد.

مبلغ جریمه خودروی واکسن‌نزده‌ها مشخص شد

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، با تاکید بر اینکه «شرط تردد بین‌شهری تزریق ۳ دوز واکسن است» گفت: در سفرهای نوروزی، خودروی افرادی که سه دوز واکسن دریافت نکرده‌اند، بر اساس کد ملی متصل به پلاک خودرو، کنترل و یک میلیون تومان جریمه می‌شود. به گفته او، این طرح از ۲۰ اسفند تا زمانی که در شرایط کرونایی قرار داریم، حتی بعد از تعطیلات نوروز اجرا خواهد شد.

احتمال قطع روابط انگلیس و روسیه

سفیر روسیه در انگلیس از احتمال قطع روابط دیپماتیک مسکو و لندن خبر داد و گفت: تحریم‌های انگلیس علیه روسیه احتمالاً به تعطیلی سفارتخانه روسیه منجر شود و مسکو نیز اقدام متقابل انجام می‌دهد.

اوکراین: ۲۰۰۰ نفر تاکنون کشته شده‌اند

سرویس امور اضطراری اوکراین مدعی شد از آغاز حمله روسیه به این کشور، بیش از ۲۰۰۰ اوکراینی کشته شده‌اند. سازمان ملل هم اعلام کرده در نتیجه درگیری‌ها، حدود ۸۳۶ هزار نفر از اوکراین گریخته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید