در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۸ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه هشتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 540561
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه هشتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

خطیب‌زاده: هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کنیم

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، گفت: ما درباره پرسش‌ها یا ادعاهای سیاسی که آژانس در خصوص برخی اقدامات ایران مطرح کرده که از نظر ما محلی نداشته پاسخ دادیم، این پرونده باید بسته شود. او تاکید کرده: بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (PMD) علیه ایران ضروری است و ایران هیچ ضرب‌الاجلی را قبول نمی‌کند.

جریمه خودروهای بدون واکسیناسیون از ۲۰ اسفند

قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: از ۲۰ اسفند پلاک‌های خودروهایی که واکسیناسیون آنها تایید نشود در صورت تردد بین جاده‌ای جریمه می‌شوند. به گفته او، حدود ۲ میلیون خودرو هنوز ثبت واکسیناسیون نشده‌اند.

جلسه اضطراری آژانس درباره اوکراین

رویترز نوشته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در خصوص اوضاع اوکراین جلسه اضطراری برگزار می‌کند. یکی از منابع نزدیک به آژانس گفته این نشست به درخواست اوکراین و با موضوع بررسی پیامدهای وضعیت اوکراین بر ایمنی هسته‌ای برگزار می‌شود. در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای روسیه با نیروهای اوکراینی برای حفظ ایمنی راکتورهای نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل به صورت مشترک به توافق رسیدند.

بنت پیشنهاد میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین را مطرح کرد

در حالی که روسیه و رژیم صهیونیستی در مساله اوکراین تضاد منافع دارند و تل‌آویو از موضع آمریکا حمایت می‌کند، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین را مطرح کرد.

«سرُم» سهمیه‌بندی شد!

سید علی فاطمی، نایب‌رئیس انجمن داروسازان، گفت: همچنان شاهد کمبود سرم‌های تزریقی در داخل کشور هستیم که به دلیل افزایش موارد بستری کرونا رخ داده است. او با اشاره به اینکه بخشی از کمبودها هم به دلیل تجویز بی‌رویه سرم برای برخی بیماران است گفته: «به دلیل کمبود، سرم سهمیه‌بندی شده و فقط در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود.»

بورل: تحریم‌های شدیدتری علیه روسیه اعمال می‌کنیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز یکشنبه تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال خواهند کرد که شامل قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت می‌شود.

زلنسکی: علیه روسیه در دادگاه لاهه شکایت کردیم

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفته: علیه روسیه در دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) شکایت کردیم و منتظر هستیم جلسات این دادگاه از هفته آینده برگزار شود. او تاکید کرده: خواستار تصمیم‌گیری فوری هستیم تا روسیه را به توقف فعالیت‌های نظامی که هم اکنون در جریان است، وادار کند.

دیدگاه تان را بنویسید