در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۳ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه سوم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 539468
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۲۰:۲۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه سوم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کلیات طرح صیانت با ۱۸ رای مثبت تصویب شد

کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در جلسه عصر امروز کمیسیون مشترک طرح صیانت با ۱۸ رای مثبت و یک رای منفی تایید شد. قرار است جزییات این طرح در جلسات بعدی این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان: تبادل زندانیان با آمریکا موضوعی انسانی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته: شاید آمریکایی‌ها علاقه‌مند هستند که موضوع تبادل زندانیان را نیز به عنوان بخشی از مذاکرات در وین در نظر بگیرند، اما ما معتقد هستیم که این موضوع، انسانی است و جدا از گفت‌وگوهای وین، می‌تواند به عنوان یک اقدام فوری مورد توجه قرار گیرد. امیرعبداللهیان تاکید کرده: آقای بایدن نمی‌تواند هم از حسن نیت حرف بزند و هم در طرف مقابل، تنها در طول چند ماه گذشته، در سه نوبت تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص حقوقی و حقیقی ایران اعمال کند.

مورا: پس از ۱۰ ماه مذاکره به پایان نزدیک می‌شویم

انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، روز سه‌شنبه در توییتی نوشت که «مذاکرات در لحظه حساسی است و پس از ده ماه مذاکره به پایان نزدیک می‌شویم.» او با بیان اینکه نتیجه نهایی هنوز نامشخص است افزود: «همه هیات‌ها به طور کامل درگیر هستند و کارها به صورت فشرده در کوبورگ جریان دارد.

واکنش ایران به تحولات اوکراین

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، با اشاره به اینکه «ما با حساسیت موضوعات مرتبط با اوکراین را پیگیری می‌کنیم» گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت می‌کند، و معتقد است باید از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها منجر شود اجتناب کرد. او اضافه کرد: «متأسفانه مداخلات و اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده‌تر کرده است.»

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به انتشار فایل صوتی فرماندهان سابق سپاه

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری، در خصوص پرونده مرتبط با فایل منتشر شده از فرمانده سابق سپاه و روند برخوردهای قضایی توضیحاتی ارائه داد. خداییان گفته: این فایل برای سال‌ها قبل بود و در همان زمان نسبت به شناسایی تعدادی از افرادی که در یکی از شرکت‌های بنیاد تعاون سوءاستفاده کردند اقدام شد و این افراد با کمک سازمان قضایی نیروهای مسلح دستگیر شدند.

اولین بسته تحریمی علیه روسیه

در پی تحولات شرق اوکراین، رؤسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا گفتند اتحادیه اروپا ‌شنبه اولین بسته تحریمی را علیه روسیه ارائه می‌کند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، هم گفته لندن پنج بانک و سه فرد روس را تحریم می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید