در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۲۰ دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 20 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 20 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

بررسی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی با دقت و سرعت بیشتر

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، روز دوشنبه در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است؛ با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ شود و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود.

وزیر خارجه طالبان دیدار با «احمد مسعود» در تهران را تأیید کرد

«امیرخان متقی» تایید کرده در سفر به ایران، با «احمد مسعود» و «اسماعیل خان» دیدار و گفت‌وگو کرده است. معاون سخنگوی طالبان گفته در این دیدار، به آنها اطمینان داده شده که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند.

خطیب‌زاده: از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، با تاکید بر اینکه «ما هیچ تاریخ ساختگی را قبول نداریم و از سرعت پیشرفت مذاکرات راضی نیستیم» گفته: بسیار درباره سرعت مذاکرات و گفت‌وگوها صحبت می‌شود. سرعت گفت‌وگوها برای ایران مهم است، ولی سرعت امر دو طرفه است، نمی‌شود طرف مقابل لاک‌پشتی حرکت کند و از ما توقع سرعت نور داشته باشد. ما باید به مذاکراتی ادامه دهیم که نتیجه آن توافق پایدار و قابل اتکا باشد و این هم با سرعت بیش از حدی که از سوی ما فقط اعمال شود، همخوان نیست. ایران به دنبال توافق پایدار و قابل اتکاست.

نفتالی بنت: هیچ توافقی با ایران برای اسرائیل الزام‌آور نیست

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که «ایران و گروه‌های نیابتی تحت حمایت این کشور چشم‌گیرترین چالش‌ها را برای منطقه ایجاد کرده‌اند» گفت: در خصوص مذاکرات هسته‌ای در وین قطعاً نگران هستیم. اسرائیل طرف این توافق نیست. اگر توافقی امضا شود اسرائیل به مفاد آن مقید نخواهد بود و به حفظ آزادی عمل در هر مکان و هر زمان بدون محدودیت ادامه خواهد داد».

تلاش این است محدودیت کرونایی جدیدی در کشور اعمال نشود

احمد وحیدی، وزیر کشور، در خصوص وضعیت کرونایی کشور و اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: تلاش ما این است که محدودیت‌های جدیدی اعمال نشود، اما همه چیز مشروط به رفتار مردم و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. اگر مردم پروتکل ها را رعایت کرده و ماسک بزنند و نسبت به تزریق واکسن اهتمام داشته باشند، احتمال وقوع پیک ششم کاهش یافته و محدودیت جدیدی اعمال نمی‌شود.

واکنش وزارت بهداشت به فروش کارت واکسن

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته: موضوع فروش کارت بدون انجام واکسیناسیون از مدت‌ها قبل در دستور کار وزارت بهداشت بوده و از طریق نهادهای امنیتی در حال پیگیری است. ضمن تاکید بر تعداد بسیار اندک کارت‌های صادر شده، به محض نهایی شدن بررسی‌ها، نتیجه برخورد با متخلفان اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید