در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 25 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 25 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 25 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

حق عضویت ایران در سازمان ملل پرداخت می‌شود؟

تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در مورد پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل گفت: رایزنی‌هایمان را با سازمان ملل شروع کرده‌ایم و مباحث را پیش می‌بریم و امیدواریم در اسرع وقت بتوانیم حق عضویت خود را پرداخت کنیم. منابع مالی موجود است و فقط باید به کانال امنی برسیم که بتوانیم این کار را در اسرع وقت انجام دهیم.

توافق موقت در وین وجود ندارد

رویترز به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات وین نوشت: مذاکرات در مسیر خوبی پیش می‌رود و ما روی مسائل دشوار کار می‌کنیم. مشکل مذاکره با ایران، زمان است. هنوز مسائل سختی در مذاکرات درباره تضمین وجود دارد. مذاکرات پیچیده و دشوار است و عامل زمان استرس‌زاست. این منبع آگاه تاکید کرده با ایران درباره توافق موقت مذاکره نمی‌کنیم.

برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا تا کی فرصت داریم؟

زمانیان، متخصص بیماری‌های عفونی، درباره بهترین زمان دریافت دوز سوم واکسن کرونا گفته: در صورت به موقع تزریق نکردن دوز سوم، سطح ایمنی ایجاد شده ناشی از دوزهای قبلی به شدت پایین خواهد آمد. برای انواع واکسن کرونا توصیه می‌شود افراد حداقل سه ماه بعد از تزریق دوز دوم، برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

با روند کند مذاکرات وین چیزی برای مذاکره باقی نمی‌ماند

وزیر امور خارجه فرانسه درباره مذاکرات احیای برجام در وین گفت: اگر روند مذاکرات وین با کُندی کنونی ادامه یابد و ایران همچنان به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد، هیچ چیزی برای مذاکره باقی نمی‌ماند. او در ادامه مدعی شد: برنامه هسته‌ای ایران برای ما اروپایی‌ها با توجه به نزدیکی جغرافیایی، یک تهدید به شمار می‌آید.

استانداردهای آلایندگی اروپا برای خودروها اجباری می‌شود

معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: قرار است استانداردها به ویژه استانداردهای آلایندگی اروپایی از اسفند ۱۴۰۰ اجباری شود و ماشین‌ها بر اساس کیفیت ستاره‌دار شوند. او تاکید کرده: تا سازمان استاندارد و محیط زیست تأیید نکند ما هیچ خودرویی را پلاک نمی‌کنیم.

قیمت نفت از ۸۶ دلار گذشت 

عرضه محدود نفت و نگرانی‌ها از حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش باشد و چهارمین هفته افزایشیِ متوالی را به ثبت برساند. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۵۹ سنت معادل ۱.۹ درصد رشد به بالاترین رقم ۲ ماه و نیم گذشته یعنی ۸۶ دلار و ۶ سنت رسید.

رکورد حراج تهران شکسته شد

در پانزدهمین دوره حراج تهران، ۸۰ اثر از هنرمندان نوگرای ایران، مجموعاً به قیمت ۱۵۸ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان به فروش رسید. رکورد حراج تهران در این دوره دو بار شکسته شد. گران‌ترین اثر پانزدهمین حراج تهران که «شاعر نشسته» اثر پرویز تناولی با قیمت پایه ۱۲ میلیاردی بود، ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

دیدگاه تان را بنویسید