در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 8 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 8 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 8 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

روحانی برای دیدار با رهبری پیگیری‌های مکرری داشت

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، درباره دیدار اخیر روحانی با رهبر انقلاب گفت: این دیدار به درخواست روحانی و با پیگیری‌های مکرر او انجام شد که البته جنبه کاری هم نداشت و به عبارتی نوعی تجدید دیدار بود. او گفته: بحث‌هایی هم که مطرح شد، بحث‌های روز نبود و درمجموع می‌توان گفت دیداری معمولی بوده است. دیدار دولتمردان سابق با رهبر انقلاب یک امر مسبوق به سابقه است و بحث جدیدی نیست.

اسیدپاش پارک شهریار دستگیر شد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اعلام کرد: مردی که دیروز در بوستان شهرک مریم شهرستان شهریار به سه زن اسید پاشی کرده بود دستگیر شد. همکارانم با تشکیل پرونده در پلیس آگاهی شهرستان شهریار طی کمتر از ۲۴ ساعت موفق شدند متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کنند. متهم دارای سابقه سرقت، تخریب و حمل مواد مخدر بوده و اخیراً از کمپ ترک اعتیاد آزاد شده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی سفر ایرانی‌ها به ترکیه پس از ریزش لیر

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از افزایش 100 درصدی مسافران ترکیه در پی کاهش ارزش لیر خبر داد. لیر ترکیه در 2 ماه گذشته حدود ۴۸ درصد ارزش خود را از دست داد و همین باعث سرازیر شدن گردشگران کشور‌های هم‌مرز به ترکیه با انگیزه «خرید ارزان» شده است.

روسیه و چین، ایران را متقاعد کردند برخی خواسته‌ها را کنار بگذارد

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در وین، گفته: چین و روسیه ایران را متقاعد کردند از برخی مواضع و خواسته‌های حداکثری خود عقب نشینی کند؛ از جمله اصرار این کشور بر اینکه مذاکرات فقط بر تحریم‌ها متمرکز باشد، نه موضوع هسته‌ای. به گفته او، ایرانی‌ها موافقت کردند که مذاکرات را بر اساس پیش نویسی که در بهار گذشته توسط دولت قبلی ایران تنظیم شده بود، آغاز کنند.

آتش به جان ساختمان تاریخی غریب افتاد

ساختمان تاریخی و ثبت ملی شده غریب واقع در تقاطع خیابان لاله‌زار نو و جمهوری بعدازظهر روز چهارشنبه دچار آتش‌سوزی شد. این ساختمان که هم‌اکنون کاربری انبار و فروش لوازم الکتریکی دارد در اسفند سال ۸۵ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

دیدگاه تان را بنویسید