در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 4 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 4 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 534039
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 4 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

پیش‌شرط جدید آمریکا برای بازگشت به برجام

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، مدعی شد ایران باید چهار شهروند آمریکایی را آزاد کند، در غیر این صورت واشنگتن نمی‌تواند هیچ اقدامی برای نجات توافقنامه هسته‌ای انجام دهد. رابرت مالی گفته: درست است که این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند ولی تصور رسیدن به توافق هسته‌ای در حالی که چهار شهروند آمریکایی در ایران زندانی هستند برای مقامات ما کمی دور از ذهن است.

بازگشت مجدد رنگ نارنجی به نقشه کرونایی کشور

با افزایش موارد بستری در روزهای اخیر ۳۲ شهرستان از وضعیت آبی کرونا خارج شدند و در وضعیت زرد قرار گرفتند. علاوه بر این، وضعیت شهرستان اردکانِ استان یزد  نارنجی شد. گفتنی است بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، هیچ تغییری در معیارهای رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک انجام نشده و رنگ‌بندی کماکان صرفا بر اساس روند بستری انجام می‌شود.

بررسی یکی از پیچیده‌ترین مسائل مذاکرات وین

اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، از دیدار تروئیکای اروپا، روسیه و چین در سطح روسای هیات‌های مذاکره‌کننده خبر داد و گفت: ما به اتفاق هم، به بررسی یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل در دستور کار مذاکرات وین پرداختیم. بی‌‌شک، پیشرفت‌هایی حاصل کردیم و فردا به مذاکره و تهیه پیش‌نویس ادامه می‌دهیم.

تزریق دوز سوم ضروری است

پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تاکید کرد: تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا بین ۴ تا ۶ ماه در برابر ابتلا و بستری ناشی از آن ایمنی ایجاد می‌کند، اما ایمنی کامل در برابر ابتلا به کرونا ایجاد نمی‌کند و برای حصول ایمنی کامل، تزریق دوز سوم ضروری است. 

دستور واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال ابلاغ نشده

جان‌بابایی، معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: دستور تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر ۱۲ سال به مراکز واکسیناسیون ابلاغ نشده است. فعلاً از خانواده‌ها می‌خواهیم به مراکز مراجعه نکنند چون این کار برای عملیاتی شدن نیاز به تصمیمات بیشتر دارد.

نخستین قهرمانی ایران در اسنوکر حرفه‌ای‌ جهان

حسین وفایی، ملی‌پوش اسنوکر کشورمان، با غلبه بر مارک ویلیامز قهرمان مسابقات Shoot out ۲۰۲۲ شد. این اولین قهرمانی ایران در اسنوکر حرفه‌ای جهان به حساب می‌آید. مسابقات شوت‌اوت یکی از معتبرترین مسابقات فصل اسنوکر به شمار می‌رود.

ممکن است اومیکرون باعث پایان کرونا در اروپا شود

کلاج، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت، گفته: احتمالاً اروپا در حال حرکت به سوی پایان همه‌گیری است. زمانی که اکثر اروپایی‌ها به اومیکرون مبتلا شوند، به لطف واکسیناسیون و ابتلای جمعی، یک ایمنی جهانی برای چند هفته یا چند ماه حاصل می‌شود. او تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا قبل از بازگشت احتمالی کرونا تا آخر سال یک دوره آرامش داشته باشیم و حتی ممکن است دیگر همه‌گیری برنگردد. البته کرونا بارها ما را شگفت‌زده کرده و باید بسیار محتاط باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید