در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۲ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه دوم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 539269
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه دوم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

امیرعبداللهیان برنامه‌ای برای سفر به وین ندارد

در پی انتشار برخی از اخبار مبنی بر سفر وزیر امور خارجه به وین طی چند روز آینده، منابع مطلع اعلام کردند که امیرعبداللهیان هیچ برنامه سفری به وین ندارد. بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه هفته بعد برای دیدار و رایزنی با مقامات چند کشور آفریقایی عازم قاره آفریقا خواهد شد.

امیدواری امیر قطر برای توافق در مذاکرات وین

امیر قطر در نشست خبری مشترک با سیدابراهیم رئیسی گفت: دولت قطر مذاکرات را پیگیری کرده و امید دارد توافقی حاصل شود که همه طرفین راضی شده و حق استفاده از انرژی هسته‌ای محترم شمرده شود. دولت قطر آماده هر گونه کمک در این مسیر است. رئیسی نیز در این نشست گفت: ایران در دو میدان جنگ علیه تروریسم و فشار اقتصادی حداکثری قرار داشته است. اکنون آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم‌های اصلی اثبات کند و برای لغو تحریم‌ها تضمین معتبری بدهد.

۸۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا برگشت خورد

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، در مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد ۸۲۰ هزار دوز از واکسن‌های اهدایی کشور لهستان علی‌رغم هماهنگی قبلی و مستندات دریافتی، از منابع غیرمجاز بوده است. عین‌اللهی از رئیس کل گمرک خواسته همزمان با اینکه ۷۱۰ هزار دوز واکسن جدید وارد و ترخیص می‌شود، هماهنگی لازم با گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) برای پس دادن ۸۲۰ هزار دوز محموله قبلی انجام شود.

قرنطینه ۵ روزه اومیکرون شامل چه کسانی می‌شود؟

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در دستورالعمل منتشر شده درباره قرنطینه پنج روزه‌ مبتلایان اومیکرون ذکر شده که مدت قرنطینه‌ پنج روزه برای کسانی باشد که پس از این مدت هیچ علامتی نداشته باشند. در غیر این صورت کسی که کارش به بستری رسیده، علائم بیماری را دارد یا پزشک تشخیص می‌دهد، دیگر از دستورالعمل پنج روز خارج شده و بر حسب نظر پزشک می‌تواند بیش از پنج روز استراحت کند و در قرنطینه باشد.

فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ مشخص شد

مرتضی شایسته، سخنگوی شورای صنفی نمایش، گفت: فیلم‌های «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «روز صفر» ساخته سعید ملکان، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی در ترکیب نوروز سال آینده روی پرده می‌روند. شایسته زمان آغاز اکران‌های نوروزی را ۱۸ اسفندماه اعلام کرد.

لاپید: احتمال حمله روسیه به اوکراین ضعیف است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته در صورت شعله‌ور شدن جنگ در اوکراین، تل‌آویو به‌رغم روابط خوبی که با روسیه دارد، جانب آمریکا را می‌گیرد. «لاپید» همچنین گفته بر خلاف ارزیابی‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا، تل‌آویو احتمال روسیه به اوکراین را بالا نمی‌داند.

دیدگاه تان را بنویسید