در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 20 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 20 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 537084
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 20 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

مذاکرات در حال رسیدن به مراحل نهایی است

جوزپ بورِل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که مذاکرات طرف‌های برجام در وین وارد مراحل پایانی خود شده است ولی مشخص نیست که این گفت‌وگوها چند هفته ادامه خواهد داشت. بورِل ابراز امیدواری کرد طی هفته‌های آینده توافق حاصل شود ولی در عین حال گفت به دلیل محرمانه بودن مسأله، امکان اشاره به جزییات بیشتر را ندارد. وی افزود آمریکا اقدام به ارائه پیشنهاداتی کرده و پیشنهادات متقابلی نیز وجود دارد.  

بایدن معتقد به رویکرد دوحزبی در قبال ایران است

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همزمان با از سرگیری دور جدید مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ و فشار جمهوری‌خواهان برای اعمال نظراتشان در هرگونه توافق احتمالی اعلام کرد جو بایدن معتقد به رویکرد دوحزبی در قبال ایران است. به گفته او، رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران که برای گفت‌وگوهای غیرمستقیم تهران-واشنگتن در وین به سر می‌برد، حتی از راه دور به ارائه گزارش‌های خود به اعضای کنگره ادامه می‌دهد.

۸۷ میلیون بشکه نفت ایران آماده ورود به بازار

رویترز نوشت: ایران با پیش‌بینی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، ذخایر شناور نفتی خود را تا ۸۷ میلیون بشکه افزایش داده است. ایران می‌تواند به محض به نتیجه رسیدن مذاکرات، به سرعت میلیون‌ها بشکه نفت خام صادر کرده و به پایین آوردن قیمت نفت کمک کند.

محدودیت ۶۰ درصدی به پروازهای داخلی برگشت

بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا ظرفیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی به ۶۰ درصد کاهش یافت و سخت‌گیری‌ها در سایر بخش‌های حمل و نقل تشدید شد. در اتوبوس‌های برون‌شهری، ظرفیت پذیرش مسافر کاهش نیافته و تمامی ناوگان همچون گذشته با ظرفیت ۸۰ درصدی مسافرگیری می‌کنند.

امیرعبداللهیان نامه‌ای درباره مذاکرات وین به رهبری ننوشته

یک منبع آگاه به رسانه‌ها گفت: اخبار منتشره درباره نامه وزیر امور خارجه به مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات وین از اساس کذب و ادعاهای دیگر مطروحه در این خبر هم ساختگی و در راستای اختلاف‌افکنی و تلاش برای شکست اجماع ملی در مورد وین است‌.

پرسپولیس با پدیده  و بیرانوند به توافق رسید 

مصطفی لشکری، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، خبر داد که با بیرانوند برای پرداخت طلبش در ۳ قسط به توافق رسیدیم و به زودی پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باز می‌شود. او همچنین گفت: طی توافق بین درویش و حمیداوی بخشی از طلب پدیده تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید