در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 28 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 28 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 533000
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۱۰:۴۴:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 28 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

ایرانی‌ها حق دارند خواستار تضمین از آمریکا باشند

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، با اشاره‌ به این که عده‌ای نمی‌خواهند از شکست سیاست فشار حداکثری درس بگیرند، در پیامی توئیتری نوشت: «ایرانی‌ها کاملاً حق دارند که خواستار تضمین‌هایی در خصوص عدم تکرار این ماجراجویی فاجعه‌بار باشند.»

تهدید «اومیکرون» برای ۷ میلیون واکسن‌نزده

طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه «حدود ۷ میلیون نفر در کشور هنوز هیچ نوع واکسنی تزریق نکرده‌اند و اومیکرون می‌تواند برای این افراد یک تهدید بزرگ باشد» گفته: شاید یکی از علل طولانی شدن گردش دلتا در کشور همین افراد واکسن نزده باشند. مراجعات سرپایی به بیمارستان مسیح دانشوری که بیمارستان مرجع است نسبت به دو تا سه هفته قبل حدود ۱۰ درصد افزایش یافته، اما بستری و مرگ و میر زیاد نشده است.

کاخ سفید: برای حمله به یمن به سعودی‌ها و امارات کمک می‌کنیم

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته: تعهد ما به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده‌ایم. حوثی‌ها مسئولیت حمله به امارات را بر عهده گرفته‌اند و ما با امارات و شرکای بین‌المللی برای پاسخگویی به آنها همکاری خواهیم کرد.

واکنش پلیس راهور به اظهارات جدید درباره تصادف بهبهان

عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور، با اشاره به اینکه «از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار تعجب کردم» گفته: چطور ممکن است در یک تصادف رانندگی همه خودروها از قسمت عقب دچار آسیب‌دیدگی شوند و این موضوع به عنوان دلیلی برای باز نشدن ایربگ اعلام شود؟ انتظار این است به جای پاسخ‌های غیرفنی، غیرمنطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم.

پرداخت وام‌های خُرد بدون نیاز به ضامن و وثیقه

به دنبال دستور رئیس‌جمهور برای اصلاح رفتار نظام بانکی با مردم، وزیر اقتصاد اعلام کرد که در روزهای آینده با ابلاغ به بانک‌های دولتی، آنها مکلف خواهند شد وام‌های خُرد را بدون ضامن و وثیقه به مردم پرداخت کنند.  خاندوزی وعده داد: به کسی که مثلاً ۵۰ میلیون یا ۱۰۰ میلیون پول نیاز دارد و سابقه نشان داده که فردی خوش‌حساب است می‌توان تسهیلات داد. ملاک شدن اعتبار به جای وثیقه و ضامن، دسترسی‌ها را فراهم می‌کند.

پلیس: با کسانی که کشف حجاب کنند، برخورد می‌کنیم

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تاکید کرد: قانونگذار کشف حجاب را جرم اعلام کرده است، کسانی که به هر دلیلی با عناد کشف حجاب کنند مجرم تلقی می‌شوند.

چرا برخی بی‌خانمان‌ها حاضر نیستند به «گرمخانه» بروند؟

مسئول مددسرای بانوان میدان شوش گفت: افراد به این دلیل به گرمخانه نمی‌آیند که گرمخانه‌ها «تفکیک جنسیتی» دارند. افرادی هستند که به همراه همسر و فرزندشان یا به همراه شریک عاطفی‌شان کارتن‌خواب هستند و گرمخانه‌های ما متناسب با حال و روز خانواده‌ها و شرایط افراد نیست. در یک شبانه‌روز حدود ۱۵۰ زن و کودک به مرکز مراجعه می‌کنند. همه این ۱۵۰ نفر معتاد نیستند، بلکه بیش از ۵۰ درصد آنها اعتیاد ندارند و هرگز اعتیاد را تجربه نکرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید