در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 18 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 18 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 536640
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 18 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

رابرت مالی: احیای برجام به نفع‌مان است

رابرت مالی، رئیس هیات مذاکره‌کننده آمریکا، گفته: به زودی برای ادامه مذاکرات به وین بازمی‌گردیم. این نماد یا نشانه‌ای از باور ما بر این است که [این‌ توافق] یک جسد بی‌جان نیست و ما باید آن را احیا کنیم چون به نفع‌مان است. یک دیپلمات اروپایی هم به رویترز گفته ادامه دور فعلی مذاکرات وین که برای یک هفته به تعویق افتاده بود، احتمالاً سه‌شنبه در پایتخت اتریش از سرگرفته می‌شود.

سهم بالای واکسن نزده‌ها در بستری‌های اومیکرون

توکلی،‌ معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، با تاکید بر اینکه «به نظر می‌رسد در اسفندماه پیک ششم را تجربه کنیم» گفت: آمارهای مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد ویروس کاملاً پخش شده است. در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر بستری هستند که حدود ۸۰۰ نفر از آنها در بخش‌های ویژه حضور دارند. آمار مرگ‌ومیر کرونایی استان تهران مجدداً دو رقمی شده و کسانی که بستری می‌شوند عمدتاً واکسن تزریق نکردند.

رمزریال جایگزین اسکناس می‌شود

صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، خبر داد که رمزریال ملی جایگزین اسکناس و از اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود. او همچنین درباره ساماندهی کارتخوان‌ها گفت: تاکنون ۸۰ درصد کارتخوان‌ها تعیین تکلیف شدند و ۲۰ درصد مابقی نیز قطعاً تا پایان سال ساماندهی شده و دارای پرونده مالیاتی خواهند شد.

قیمت نفت اوپک رکورد زد

قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک با ۲۰ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۱۸ سنت رسید که بالاترین قیمت در ۸ سال گذشته محسوب می‌شود. قیمت هر بشکه نفت برنت هم با ۱۳ صدم درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۴۳ سنت افزایش یافت.

چین یک سال بدون فوتی کرونا

خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: چین، کشوری که منشأ اولیه کرونا در سال ۲۰۱۹ بود طی یک سال گذشته هیچ موردی از مرگ و میر کرونا را ثبت نکرده است. آخرین مورد مرگ کرونایی در چین در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ ثبت شده است. مجموع کل فوتی‌ها در چین ۴۶۳۶ نفر است و در جایگاه هشتاد و ششم مرگ‌ومیر کرونا در جهان قرار دارد.

بایدن به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی از دعوت نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به اراضی اشغالی تشکر و تاکید کرد که در سال میلادی جاری به اسرائیل سفر خواهد کرد.

صدراعظم آلمان: رسیدن به توافق در مذاکرات به ایران بستگی دارد

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فاصله رسیدن به توافق در مذاکرات وین چه اندازه است، گفت: «به ایران بستگی دارد. ما به آنها پیام روشنی دادیم مبنی بر اینکه اکنون زمان تصمیم‌گیری و پیشرفت و نه طولانی کردن این روند است». او ادعا کرده: «ما توانایی ایران را در داشتن بمبی که قابل استفاده باشد، نمی‌پذیریم. لحظه تعیین‌کننده‌ای است و امیدواریم آنها از این فرصت استفاده کنند. زمان زیادی برای ما باقی نمانده، زیرا ما از پیشرفت برنامه هسته ای ایران اطلاع داریم».

دیدگاه تان را بنویسید