در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 12 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 535518
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۰:۵۱:۲۹
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.


آیت‌الله صافی گلپایگانی دارفانی را وداع گفت

 آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم که از روز پنجشنبه، ۷ بهمن، در بیمارستان بستری شد، بامداد سه‌شنبه،۱۲ بهمن، در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا، در 103 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مصوبه کمیته علمی کرونا برای اعمال دو هفته‌ای محدودیت‌

جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: توصیه و مصوبه مورد اجماع اعضای کمیته علمی کرونا در جلسه روز دوشنبه این بود که محدودیت‌های اجتماعی تا دو هفته در سراسر کشور اجرا شود و پس از آن دوباره بر اساس شرایط کشور، تصمیم‌گیری می‌شود.

براى نزدیک کردن دیدگاه‌هاى تهران و واشنگتن تلاش می‌کنیم

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، به تلویزیون الجزیره گفت کشورش از روابط خود با واشنگتن و تهران برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های آنها استفاده می‌کند. اظهارات او پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و امیر قطر روز دوشنبه در اتاق بیضى در کاخ سفید دیدار کردند.

دنبال تحمیل ضرب‌الاجل ساختگی بر مذاکرات وین نیستیم

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره فضای حاکم بر مذاکرات وین گفته: امکان دستیابی به توافق وجود دارد. او با اعلام اینکه برای ادامه مذاکرات احیای برجام تنها چند هفته زمان باقی است، گفت: به دنبال تحمیل ضرب‌الاجل‌های تصنعی بر مذاکرات وین نیستیم. اکنون با مشخص شدن اولویت‌ها، «زمان اتخاذ تصمیم‌های سیاسی فرا رسیده است». 

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و اسرائیل درباره ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران خبر داد. در ادامه این بیانیه آمده است: بلینکن، تعهد راسخ دولت نسبت به‌ امنیت اسرائیل را تکرار کرد.

محموله جدید نفتکش ایران به ونزوئلا رسید

یک نفتکش بزرگ ایرانی طبق قرارداد مبادله میعانات گازی با نفت خام سنگین بین ایران و ونزوئلا، تخلیه ۲ میلیون بشکه میعانات گازی را در بندر خوزه ونزوئلا آغاز کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید