در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 26 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 26 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 532564
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 26 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

ادامه مذاکرات وین با حضور مذاکره‌‌کنندگان ارشد از دوشنبه

دور هشتم مذاکرات وین دوشنبه با بازگشت روسای هیات‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ ادامه می‌یابد. مذاکرات احیای برجام از ۸ آذر در وین در سطح معاونان وزیران امور خارجه آغاز شده و طرف‌ها با وجود اختلاف نظرهای زیاد در بحث‌های مختلف توانسته‌اند به راه‌حل‌های قابل توجهی برای رفع این اختلاف‌ها دست یابند.

۳ فوتی اومیکرون در کشور

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از افزایش شمار مبتلایان به کرونای اومیکرون خبر داد و نوشت: متاسفانه در هر یک از شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد شاهد یک فوتی به دلیل اومیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز وجود دارد. به گفته او، آمار مبتلایان به ‎اومیکرون به ۱۱۶۲ مورد رسیده و تعداد مبتلایان در مشهد با ۲۴۹ مورد، افزایش چشمگیر داشته است.

دلیل صدای انفجار در غرب کشور چه بود؟

سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد، درباره شنیده شدن صدای مهیب در این شهرستان گفت: در حال بررسی موضوع هستیم اما تا کنون گزارش خاصی به دست ما نرسیده است. او ادامه داد: صدای مهیبی حول و حوش ساعت ۲۴ شنبه شنیده شد. ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد. هیچ‌گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم.

خطر کرونا برای چه کسانی ۲ برابر است؟

دانشمندان لهستانی ژنی را کشف کرده‌اند که خطر ابتلا به کرونا با علائم شدید و مرگ بر اثر آن را دو برابر می‌کند. آنها تخمین می‌زنند که تقریبا ۱۰ درصد مردم اروپا و یک چهارم مردم جنوب آسیا این ژن را در بدن خود دارند. این کشف نتیجه ۱۸ ماه تحقیق روی ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بوده و می‌تواند به شناسایی سریع افرادی که در خطر بیشتری قرار دارند کمک کند. محققان دریافتند که پس از معیارهای سن، چاقی و جنسیت (پرخطرتر برای مردان)، تفاوت‌های ژنی، چهارمین معیار بالا رفتن خطر کروناست.

محمدرضا یزدانی‌خرم درگذشت

محمدرضا یزدانی‌خرم، رئیس پیشین فدراسیون‌های والیبال و کشتی، که نشان لیاقت و مدیریت کشور را نیز دریافت کرده بود، در پی ایست قلبی در ٧۵ سالگی درگذشت. یزدانی‌خرم از سال 1368 تا مرداد سال 1385 رئیس فدراسیون والیبال و از سال 1385 تا سال 1390 رئیس فدراسیون کشتی بود.

وضعیت ذخایر ارزی کشور قابل قبول است

صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، گفته: حجم و قیمت فروش نفت نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و وضعیت ذخایر ارزی کشور قابل قبول است. با فرض تداوم تحریم‌ها، با توجه به برنامه‌ریزی‌ها باز هم وضعیت اقتصادی سال آینده بهتر خواهد بود.

استیضاح عبدالملکی به صحن بیاید، رأی می‌آورد

جبار کوچکی‌‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در خصوص درخواست استیضاح وزیر کار توسط جمعی از نمایندگان، گفت: با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار سنگین و مهم است، به نظرم نوع انتصابات و عملکردی که وزیر کار در این مدت داشته قابل قبول نیست. اگر ایشان بیاید به سمت استیضاح، قطعاً مجلس موافق استیضاح است و ایشان برکنار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید