در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 9 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 9 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 535038
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 9 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کنکور از سال ۱۴۰۲ کاملاً الکترونیکی می‌شود

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفته: اگرچه تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۱ شروع شده اما تغییرات اساسی و عمده آن از سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خواهد بود و تصمیم داریم کنکور در این سال‌ها به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود. به گفته او، اولین آزمون الکترونیک ETS (ای‌تی‌اس) در کشور در سازمان سنجش برگزار شده و این تجربهوجود دارد و آزمون‌سازی سازمان سنجش توانایی ارائه ۱۰ میلیون سوال را در هر دقیقه دارد.

منابع ارزی ایران در یک بانک عراقی آزاد شد؟

وزارت صنعت با ارسال نامه‌ای به کلیه انجمن‌های صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده برای استفاده از منابع ارزی ایران در بانک tbi (تی‌بی‌آی) عراق از آنها خواست که اقلام پیشنهادی وارداتی خود را با قید فوریت اعلام کنند.

کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس با اشاره به مصوبه امروز این کمیسیون، گفت: کمیسیون تلفیق با توجه به عدم روشن بودن طرح دولت و عدم ارائه طرح  مکتوب قابل استناد،   9 میلیارد دلار با قیمت ارز ترجیحی برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی با حذف نرخ ارز ترجیحی در سال 1401 اختصاص داد.

بازی ایران و امارات بدون تماشاگر شد

در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد با توجه به افزایش شیوع کرونا، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات بدون حضور تماشاگران برگزار شود. تیم‌های ملی ایران و امارات قرار است سه‌شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند.

گرانی نان تخلف است

اصغر پابرجا، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران، گفته: در استان تهران نرخنامه جدیدی برای نان اعلام نشده، بنابراین افزایش قیمتی نه در سطح تهران بلکه در هیج جای کشور نداشته‌ایم. به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران، تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نیست و خبری هم مبنی بر افزایش نان در برخی از شهر‌های کشور به هیچ عنوان صحت ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید