در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 6 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 6 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 6 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان

رسانه‌های دوحه خبر دادند: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، روز سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه‌ ایران تلفنی گفت‌وگو کرد. در همین حال، کاخ سفید اعلام کرد امیر قطر دوشنبه آینده (۳۱ ژانویه/ ۱۱ بهمن ماه) در واشنگتن خواهد بود تا در دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کنند. گفته شده است ایران هم یکی از موضوعاتی خواهد بود که در این دیدار مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

رنگ قرمز به نقشه کرونایی ایران بازگشت

شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه اومیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.  شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز و میبد (یزد) نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. از ۲۰ آذر یعنی طی ۴۷ روز گذشته، هیچ شهری در وضعیت قرمز نبود.

کشور در شاخه بالا رونده موج «اومیکرون»

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی مقابله با کرونا، گفت: «فعلاً در شاخه بالا رونده موج اومیکرون قرار داریم و بروز مجدد مرگ‌های سه رقمی کرونایی دور از انتظار نیست.» او افزود: «متاسفانه زمانی به محدود کردن بازگشایی‌ها فکر می‌کنیم که در اوج قله قرار گرفته‌ایم. آن زمان خیلی دیر است و هر تصمیمی که قرار است بگیریم، امروز و اکنون وقتش است.»

وزارت بهداشت: ۶ میلیون واجد شرایط اصلاً واکسن کرونا نزدند

محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسنِ وزارت بهداشت گفته: حدود ۶ میلیون نفر از افراد واجد شرایط، برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند. نزدیک به ۶.۵ تا ۷ میلیون نفر هم نوبت اول را تزریق کرده، اما برای تزریق نوبت دوم تاخیر دارند. انتظار داشتیم به جای ۵۴ میلیون نفری که واکسن تزریق کرده‌اند، ۶۰ میلیون نفر واکسن زده باشند، بنابراین اکنون عقب هستیم.

قالیباف: قراردادی بین ایران و چین بسته نشده است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره قرارداد بین ایران و چین گفت: قراردادی بین ایران و چین بسته نشده، از نظر حقوقی اگر قراردادی بسته شود باید به تایید مجلس برسد.

دستور وزیر علوم برای حضوری شدن دانشگاه‌ها در آستانه اومیکرون

به رغم اوج‌گیری اومیکرون، زلفی‌گل، وزیر علوم، دستور حضوری شدن آموزش دانشجویان از بهمن ماه را صادر کرد. او گفته: دانشجویان کارشناسی ما نیز به تدریج در این آموزش‌های حضوری شرکت خواهند کرد.

«فشار حداکثری» علیه ایران، شکست فاحش بود

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران گفت: «واقعیت این است که دولت قبلی ایالات متحده برای ما مجموعه‌ای از گزینه‌های وحشتناک باقی گذاشته است. کارزار فشار حداکثری یک شکست فاحش بود.» او تاکید کرده: «دولت ترامپ وعده داده بود که با سیاست فشار حداکثری علیه ایران، به یک توافق بهتر با ایران خواهد رسید که این وعده محقق نشد.»

دیدگاه تان را بنویسید