در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 4 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 4 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 534171
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۹:۱۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 4 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

ایران هیچ پیش‌شرطی را از روز اول نپذیرفته

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، در واکنش به اظهارات رابرت مالی و تعیین پیش‌شرط از جمله آزادی اتباع دوتابعیتی در ایران گفته: «ایران هیچ پیش شرطی را از روز اول نپذیرفته. مذاکرات به اندازه کافی پیچیده است و نباید با اظهارات پیچیده آن را  پیچیده کرد.» او درباره بحث توافق موقت هم گفت: «موضع ما درباره آنچه در وین در حال گفت‌وگوست روشن و ثابت است. توافقی که دنبال آن هستیم پایدار و قابل اتکاست و هیچ چیزی کمتر از این نمی‌پذیریم.»

سایه کرونا بر اردوی تیم ملی

محمود رضایی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران، از مثبت شدن تست کرونای احمد نوراللهی خبر داد و اعلام کرد این بازیکن اردوی شاگردان دراگان اسکوچیچ را ترک کرده است. همچنین شایعاتی درباره مثبت شدن تست کرونای سردار آزمون وجود دارد که هنوز باشگاه روسی هیچ ایمیل و نامه‌ رسمی در این ارتباط ارسال نکرده است. تست سایر بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی منفی است.

حداقل حقوق کارکنان برای سال آینده چقدر می‌شود؟

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفته: کمیسیون تلفیق تبصره ۱۲ لایحه بودجه درباره حقوق و دستمزد را تصویب کرد که به موجب آن حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد. دولت در لایحه حداقل حقوق را چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کرده بود.

تیم ملی هندبال به جام جهانی صعود کرد

‌تیم ملی هندبال ایران در دیداری نفسگیر، حساس و پایاپای در ثانیه آخر بازی ۲۷ بر ۲۶ کویت را شکست داد تا ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا، مجوز حضور در جام جهانی را هم به دست آورد.

تکذیب آمار منتشرشده از مهاجرت نخبگان

پرویز کرمی، سخنگوی بنیاد ملی نخبگان، درباره ادعای خروج ۸۲ نفر از ٨۶ نفر دارنده مدال‌ المپیادهای علمی از کشور گفت: این آمار کذب است. بر اساس آمار، از ٢٨٠٠ نفر از برگزیدگان المپیادهای جهانی، ۵۷ درصد در داخل کشور بوده و 4.4 درصد نیز برنامه بازگشت پس از ادامه تحصیل به کشور دارند.

در سیاست خارجی روسیه پیوندی بین ایران و اوکراین وجود ندارد

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در توییتی نوشت: برخی از مردم غرب و ایران مدعی هستند که در سیاست خارجی روسیه پیوندی بین ایران و اوکراین وجود دارد. اینها هیچ شباهتی با هم در واقعیت ندارند. من به عنوان رئیس هیات روسی در گفت‌وگوهای وین، این را به یقین می‌دانم. اما البته آنها می‌توانند به حدس و گمان ادامه دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید