در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 3 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 3 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 533843
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 3 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

حق رأى ایران در سازمان ملل برگشت

بلومبرگ خبر داده که وزارت اقتصاد و دارایی کره‌ جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است. همچنین مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، خبر داد که بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده و به محض وصول در نیویورک، حق رأی کشورمان باید طبیعتاً در آغاز هفته میلادی (دوشنبه) بازگردد.

اجاره‌بها بر سکوی سوم تورم ایستاد

نرخ اجاره‌بها در دی ماه امسال با افزایش ۴.۶ درصد نسبت به ماه گذشته رتبه سوم بیشترین افزایش ماهیانه قیمت را در بین کالاها و خدمات به خود اختصاص داد و آمار کماکان از بی‌تاثیری تعیین سقف مجاز برای رشد اجاره‌بها حکایت دارد. از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی تحلیل کرده که افزایش قیمت مسکن با تأخیر منجر به افزایش قیمت رهن و اجاره می‌شود.

استفاده ۵۷ درصدی از ماسک در کشور

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور روی مرز ۵۸ درصد قرار گرفته است که البته برای مقابله با کرونا آن هم سویه اومیکرون، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. در همین حال از ۲۲ تا ۲۹ دی‌ماه، ۱۱۴۶ واحد صنفی متخلف از سوی مراجع قضایی پلمب شده‌اند.

در هر ماه ۲ نخبه به کشور بر می‌گردند

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمار فرار مغزها صحیح نیست، گفته: با برنامه‌ریزی‌ای که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نسبت به بازگشت ایرانیان تحصیل‌کرده خارج از کشور انجام داده، به طور میانگین در ماه ۲ نخبه به کشور بر می‌گردند.

آغاز پرداخت وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی

خاندوزی، وزیر اقتصاد، اعلام کرد: با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارت مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب را بدون ضامن انجام دهند. همچنین لغو اخذ سود از دیرکرد اقساط وام‌ها در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت.

توافق ۲۰ ساله ایران و روسیه محرمانه نیست

رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران و روسیه گفت: توافقات ایران و روسیه پنهانی و مخفیانه نیست. طبق قانون اساسی هر قرارداد خارجی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، لذا توافق ۲۰ ساله ایران و روسیه نیز باید به تصویب مجلس رسیده و به صورت شفاف به مردم اعلام شود.

دیدگاه تان را بنویسید