در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 2 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 2 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 533742
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 2 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

موسوی‌تبریزی: کمونیست‌ها با تحریک شوروی در بیت حضرت امام نفوذ می‌کردند

سیدحسین موسوی تبریزی، اولین دادستان انقلاب، با اشاره به اینکه «روسیه در ابتدا به دنبال تحقق منافع ملی خود است و اگر غیر از این بود جای تردید وجود داشت» گفته: «زمان حضرت امام نیز همین سیاست دنبال می‌شد. با این وجود رفتار شوروی در آن زمان به شکل دیگری بود. کار به جایی رسیده بود که حتی کمونیست‌ها با تحریک شوروی در بیت حضرت امام نیز نفوذ می‌کردند. شوروی به کمک سازمان مجاهدین خلق تلاش می‌کرد به نهادهای انقلابی نفوذ کند و در این زمینه از افراد زیادی استفاده کرد.»

سن واکسیناسیون در کشور کاهش یافت

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال در سراسر کشور به صورت پلکانی و با رضایت والدین انجام می‌شود. فعالیت مدارس نیز به قوت خود باقی است و تعطیل نیستند، اما چنانچه ستاد ملی کرونا تصمیمات جدید اتخاذ کند، اعلام خواهد شد.

تهران فقط توافقنامه دائم را می‌پذیرد

یک منبع نزدیک به هیات ایرانی در وین به الجزیره گفته: ما فقط به توافق هسته‌ای دائمی فکر می‌کنیم، نه موقت. پیشنهاد توافق موقت هرگز در دستور کار ما نبوده است. تهران فقط توافقی دائمی و استوار بر اساس پایه‌های محکم را می‌پذیرد.

با افزایش سن بازنشستگی موافقت نشد

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: کمیسیون تلفیق با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت نکرد. همچنین محاسبه حقوق بازنشستگی در تمام صندوق‌ها براساس حقوق ۳ سال آخر خواهد بود.

افزایش ابتلا و بستری کودکان زیر ۱۰ سال به کرونا

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونای استان تهران گفته: در تهران و کشور میزان ابتلا و بستری کودکان زیر ۱۰ سال افزایش داشته که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. به گفته او، ۴۳ درصد کودکانی که در حال حاضر به دلیل کووید-۱۹ بستری شده‌اند فاقد بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

رئیس سازمان سنجش: کنکور را حذف شده در نظر بگیرید

پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ما دیگر کنکور نخواهیم داشت بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه دو مرحله‌ای را اجرایی خواهیم کرد. نظام سنجش دو مرحله‌ای را آزمون‌های یکپارچه کشوری در آموزش و پرورش و  آزمون‌های کشوری در سنجش تشکیل خواهد داد و ملاک پذیرش و ورود به دانشگاه نیز این دو سنجش است.

دیدگاه تان را بنویسید