در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 25 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 25 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 532437
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 25 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

نان کارتی و کوپنی نمی‌شود

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: «نه قرار است کارت نان صادر شود نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود فقط مصرف‌کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای هم می‌خرد.» بیژن نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی استان تهران، نیز در این باره گفته: هنوز دستور و ابلاغیه خاصی درباره فروش نان با «کارت اعتباری» به اتحادیه نانوایان ابلاغ نشده و احتمالاً هنوز در مرحله تهیه زیرساخت‌هاست.

جبهه اصلاحات هنوز وارد بحث انتخابات ۱۴۰۲ نشده است

علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات با اشاره به اینکه «جلسات جبهه اصلاحات به صورت منظم برگزار می‌شود» گفت: جبهه اصلاحات هنوز وارد مباحث انتخابات ۱۴۰۲ نشده است. با توجه به اختلاف نظری که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اتفاق افتاد، ابتدا باید بحث‌های مبنایی صورت بگیرد و بعد از آن، موضع جبهه در انتخابات ۱۴۰۲ به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

اطلاع‌رسانی مسائل کرونا فقط از طریق سخنگوی ستاد کرونا

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه مسائل مربوط به کرونا فقط از طریق سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید انجام شود و کسی نباید به عنوان عضو ستاد ملی و یا متخصص در رسانه ملی با طرح نظرات شخصی، موجب تشویش در جامعه شود.

برای استیضاح وزرا باید تا عید صبر کنیم

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس با تایید خبر جمع‌آوری امضا برای چند استیضاح، گفته: استیضاح بعد از ۳ یا ۴ ماه بعد از شروع به کار زود است و باید یک مقدار بیشتر حوصله کرد تا بتوانیم درست تر قضات کنیم، مگر اینکه یک مورد خاصی پیش بیاید. او تاکید کرده: در حال حاضر معتقدم سوالات باید اتفاق بیفتد، اما درباره استیضاح به نظر من حداقل تا عید باید احتیاط کنیم اما به هر حال مجلس باید حواسش باشد که تکلیف خود را نظارتی انجام دهد چرا که نظارت تعطیل‌بردار نیست.

زنگ خطر اومیکرون به صدا درآمده است

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درباره شیوع سویه اومیکرون گفت: در حال حاضر میزان کل مراجعین سرپایی و بستری کرونا تفاوت نکرده، اما تعداد تست‌های مثبت افزایش یافته و این یک زنگ خطر است، از این رو تمام مراکز باید در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

اعلام خط فقر ۴ میلیونی یک جریان تبلیغاتی است

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره تغییر مبنای محاسبات خط فقر در وزارت راه گفت: این تغییر مبنای محاسبات منطقی نیست و این اقدام یک جریان تبلیغاتی است تا نمایش واقعیت. در کشورمان چیزی تغییر نکرده است که مبنای محاسبه خط فقر بخواهد تغییری کند و از درآمد هفت میلیون تومانی خانوار به 4 میلیون تومان برسد. این تعاریف جدید از خط فقر را نه تنها کارشناسان بلکه شهروند معمولی هم نمی‌پذیرد.

دیدگاه تان را بنویسید