در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 22 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 22 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 532016
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۹:۵۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 22 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

مجوز آمریکا برای پرداخت غرامت کره جنوبی به ایران

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، آمریکا به دولت کره مجوزی داده تا غرامت معوقه را به سرمایه‌گذار ایرانی بر اساس دستور مرکز بین‌المللی حل و فصل اختلافات سرمایه‌گذاری (ISDS) در سال ۲۰۱۸ که دستور داده بود تا به گروه «دیانی» حدود ۷۳ میلیارد وون (۶۳ میلیون دلار) را پرداخت کند، بپردازد.

ارس امیری به بریتانیا بازگشت

شورای بریتانیا امروز در بیانیه‌ای از بازگشت ارس امیری به انگلیس خبر داد. در این بیانیه آمده است: ما بسیار خرسندیم که تأیید کنیم ارس امیری، کارمند شورای بریتانیا و شهروند ایران، توسط دادگاه عالی در ایران از تمام اتهاماتی که قبلاً علیه او مطرح شده بود، پس از درخواست تجدیدنظر موفق وکیلش تبرئه شده است. او از بازداشت آزاد شده و به بریتانیا بازگشته است.

در حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد

سردار هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور، با اشاره به اینکه «در حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد» گفته: حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. 

بیانیه 180 نماینده برای برخورد با فضای مجازی

180 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد با لجام‌گسیختگی فضای مجازی شدند. در این بیانیه که توسط عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد آمده: از دولت و دستگاه قضایی انتظار داریم که رسیدگی به یورش بی‌امانی که با سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی و با انواع و اقسام هتاکی‌ها علیه مقدسات صورت گرفته برخورد شود و نباید این اقدام موکول به انجام و اقدامات برخی دستگاه‌های دیگر شود.

روسیه در حال بررسی مقدمات سفر رئیسی است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، با اشاره به اینکه «مقدمات سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به روسیه در حال بررسی است» گفته: در حال کار کردن روی چگونگی انجام‌ این سفر هستیم. بعداً سر فرصت درباره زمان‌بندی این سفر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دشمن 180 هزار نفر نیرو برای تخریب مجلس به کار گرفته

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در جلسه امروز اقدامات دشمن برای تخریب مجلس یازدهم مورد بحث قرار گرفت. واقعیت این است که دشمن بین 170 تا 180 هزار نفر نیرو را برای تخریب مجلس یازدهم و ایجاد انحراف در افکار عمومی و ایجاد یأس در میان مردم نسبت به عملکرد مجلس یازدهم به کار گرفته است.

۳ میلیون خانوار دچار فقر مطلق هستند

«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که برآورد مشخصی از افرادی که دچار فقر مطلق هستند وجود دارد یا نه، گفته متاسفانه قریب به ۲۰ میلیون نفر در کشور در شرایط مساعدی نیستند که حدود ۳ میلیون خانوار دچار فقر مطلق هستند. این آمار در سامانه رفاه نیز مشخص است و باید به این افراد کمک جدی و اساسی شود.

دیدگاه تان را بنویسید