مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دلایل رد کلیات بودجه ۱۴۰۱ سیاسی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ خواستار موافقت مجلس با کلیات این لایحه شد و گفت: این اولین بودجه دولت سیزدهم است و رد کلیات معنای سیاسی دارد، ان شاءالله به کلیات رای دهید و دولت را حمایت کنید.

دلایل رد کلیات بودجه  ۱۴۰۱ سیاسی است
کد خبر: 531228
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۰۹:۳۵:۵۵

مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: مجلس یازدهم در سال گذشته دولت را مکلف کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و هیچ روش اجرایی را هم با او توافق نکرد. دولت استنکاف کرد و گفت نمی توانم و مجلس به دولت اختیار داد، حال چه تفاوتی ایجاد شده که ما این اختیار را به دولتی که به او اعتماد داریم ندهیم؟

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه روش اجرای دولت را در جاهای دیگر دیده ایم که درست اجرا می کند، تصریح کرد: ما در واکسن دولت را تجربه کردیم، اراده دولت را در ورود دلارها تجربه کردیم، اراده دولت را در کاهش قیمت سیمان و افزایش میزان فروش نفت تجربه کردیم. بله روش های پیشنهادی داریم و روش غیر نقدی را پیشنهاد می کنیم، اما به دولت اعتماد کنیم. به دولتی که در سال اول خود است و تازه اعتماد مردم را جلب کرده اعتماد کنیم و کاری که می خواهد انجام دهد را حمایت کنیم. البته مشورت در روش ها بدهیم و این برای ما مسدود نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی کسی شکی ندارد. آماری را اعلام می کنم؛ به طور مثال قبل از ارز ۴۲۰۰ واردات روغن ۱.۴ میلیون تن بود که بعد از آن با ۷۸ درصد افزایش به ۲.۵ میلیون تن رسید. جو ۱.۶ دهم میلیون تن بود که با ۵۶ درصد افزایش به ۲.۵ میلیون تن رسید. میانگین واردات ذرت در ۵ سال منتهی به ارز ۴۲۰۰، ۶.۲ دهم میلیون تن بود که بعد از آن این میانگین ۹.۱ میلیون تن شد و ۴۷ درصد افزایش داشته است. اینها نیاز کشور نبود و نیاز قاچاقچیان و رانتخواران بود که با ارز ارزان این واردات را انجام دهند و از محل دیگر صادرات مجدد انجام دهند و منابع کشور را در جیب افراد شخصی قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: توجه کنید که این اولین بودجه دولت سیزدهم است، رد کلیات معنای سیاسی دارد. ببینیم نگاه جریان رقیب امروز به مجلس چیست؟ آیا جریان اصلاحات و جریان موسوم به اعتدال از این کار خشنود خواهد شد یا ناراحت. ان شاءالله به کلیات رای دهید و دولت را حمایت کنید و در توضیحات اصلاحات را انجام دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها