کد خبر: 530636
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۱:۲۵:۴۳
| |

مجتبی ذوالنوری، نماینده قم در مجلس:

وقت مجلس را هدر می‌دهیم و پیش خدا مسئول هستیم

جلوی بچه دبستانی میکروفون بگیریم بهتر از من و شما سخنرانی می‌کند

یک نماینده مجلس می گوید: وقت مجلس را هدر می دهیم و پیش خدا مسئول هستیم و امروز جلوی بچه دبستانی میکروفون بگیریم بهتر از من و شما فی‌البداهه سخنرانی می‌کند. وقت مجلس باید به امور مفید بگذرد تا در پیشگاه خدا و مردم بتوانیم پاسخگو باشیم.

وقت مجلس را هدر می‌دهیم و پیش خدا مسئول هستیم
کد خبر: 530636
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۱:۲۵:۴۳

مجتبی ذوالنوری، نماینده قم در مجلس در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز دهه بصیرت گفت: دهه بصیرت امسال که حسن ظهور آن با حماسه 9 دی مردم قهرمان ما آغاز و حسن ختام آن با قیام 19 دی سال 1356 مردم قم در بستر بصیرت فاطمی شکل گرفت.

به گزارش فارس، وی افزود: مردم بصیر ما با بصیرت فاطمی و جهاد علوی، 9 دی سال 1388  را  درست در زمانی که همه استکبار جهانی تمامی بضاعت خود را در حمایت و پشتیبانی از فتنه بسیج کرده بود در قیامی سراسری انجام داد و با این حرکت آخرین میخ را بر تابوت فتنه و فتنه‌گران زدند و به قیام 19 دی خون جدیدی تزریق کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم عزیز ما در آستانه 19 دی هستند. 19 دی که قیام هوشیارانه مردم قم در مقابل اهانت به امام عزیزمان بود. در این تاریخ مبدا حرکت انقلابی که از سال 42 شروع شده بود، تسریع و خون تازه‌ای برای تقویت قیام تزریق شد.

وی با بیان اینکه قیام 19 دی مردم قم، سرآغاز قیام‌هایی درمناطق و شهرهای دیگر کشور بود، خاطرنشان کرد: مردم شریف تبریز، ارومیه، دزفول، بجنورد و دیگر شهرها در چله‌های زنجیره‌ای در بزرگداشت شهدای این قیام حرکتی را در کشور سازماندهی کردند که درنهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 1357 شد.

ذولنوری با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای قیام 19 دی گفت: رضوان الهی نثار امام عزیز و شهدای انقلاب، 19 دی،  شهدای مدافع حرم و همه شهدای این ملت که توانستند این حرکت الهی را استمرار دهند و امروز به دست ما بسپارند.

وی با اشاره به اینکه امروز رسالت نمایندگان در جایگاهی نمایندگی مجلس شورای اسلامی بسیار سنگین است از عملکرد برخی نمایندگان در نطق‌‌ها و بی‌توجهی به ارزشمند بودن زمان نطق‌ها انتقاد کرد و گفت: هر یک دقیقه از وقت مجلس بیش از 100 میلیون تومان هزینه معمولی دارد. اگر ابنیه و امنکانات و سود سرمایه را حساب کنیم، هزینه هر یک دقیقه از وقت مجلس خیلی بیش از این برای مردم خرج دارد.

وی گفت: نماینده‌ای می‌خواهد مثلا در رابطه با طرح رتبه‌بندی فرهنگیان حرف بزند.  وقت خود برای موافقت و مخالفت می‌خواهد استفاده کند اما از سلام و درود به انبیاء الهی شروع می‌کند، مشکلات حوزه انتخابیه را می‌گوید و سپس معلوم نمی‌شود در موافقت با موضوع صحبت کرده است یا در موافقت با آن. این‌ها ضمان شرعی دارد و هیات رئیسه باید  به موضوع ورود و مداخله کند.

وی افزود: الان 700 طرح و لایحه در نوبت رسیدگی داریم. وقت مجلس را هدر می دهیم و پیش خدا مسئول هستیم. الان یک نماینده‌ای می خواهد بیاید و 4 دقیقه نطق کند، نمایندگان او را در طول مسیر در آغوش می‌گیرند. امروز جلوی بچه دبستانی میکروفون بگیریم بهتر از من و شما فی‌البداهه سخنرانی می‌کند. وقت مجلس باید به امور مفید بگذرد تا در پیشگاه خدا و مردم بتوانیم پاسخگو باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها