در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 8 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 8 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 529331
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 8 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

در آخرین دور مذاکرات پیشرفت اندکی حاصل شد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: در آخرین دور مذاکرات پیشرفت اندکی حاصل شده، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این پیشرفت‌ها تا چه حد می‌تواند اساسی و محتوایی باشد. هر پیشرفتی که در مذاکرات به دست آمده باشد، در مقایسه با شتاب پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بسیار کند است. هنوز واقعا زود است که بگوییم ایران با رویکرد سازنده‌تری به این دور از مذاکرات بازگشته است یا خیر.

افزایش ۶۲ درصدی مالیات در بودجه ۱۴۰۱

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی مالیات در بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان مبلغ ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

گردش اومیکرون در کشور

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا، تاکید کرد: اومیکرون در کشور در گردش است. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و واکسن تزریق کنند، می‌توان تا حدود زیادی جلوی غلبه ویروس اومیکرون را گرفت. کمیته ملی واکسن پیشنهاد انجام واکسیناسیون ۵ تا ۱۱ سال را مصوب کرده و باید دید تصمیم ستاد چه می‌شود.

منوچهر آریان‌پور درگذشت

منوچهر آریان‌پور، فرهنگ‌نویس، مترجم و صاحب «فرهنگ لغت آریان‌پور» دوشنبه ۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سن ۹۲ سالگی در آمریکا از دنیا رفت. منوچهر آریان‌پور در سال‌های آغازین دهه ۱۳۵۰ کار تألیف «فرهنگ آریان‌پور» را آغاز کرد که ثمره آن امروز انواع لغت‌نامه‌های فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی است.

خوش‌بینی روسیه برای موفقیت در احیای برجام

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، ضمن ابراز خوش‌بینی برای عملیاتی شدن دوباره برجام، گفت همه شرایط لازم برای حصول موفقیت مورد نظر وجود دارد.

دیدار عباس و گانتس در منزل وزیر جنگ اسرائیل

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه سه‌شنبه با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منزل وی در اراضی اشغالی دیدار کرد. رادیو ارتش اسرائیل در این باره گزارش داد که عباس بعد از ۱۰ سال برای اولین بار در اقامتگاه یک مقام صهیونیست حضور پیدا کرده. از زمان تشکیل کابینه جدید تل‌آویو، این دومین بار است که عباس و گانتس با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

خروج مدیران خوزستان تا پایان بارش‌ها ممنوع شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اعلام کرد تمامی مدیران مرتبط با امدادرسانی استان تا پایان بارش‌های جدید حق خروج از استان را ندارند.

دیدگاه تان را بنویسید