کد خبر: 529564
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۰۹:۳۰:۴۸
| |

بهروز محبی نجم آبادی،نماینده مجلس:

دیوان محاسبات با رصد خود به تحقق بودجه عملیاتی کمک می‌کند

با مطالعه تفریغ بودجه و میزان انحرافات و میزان تحقق درآمدها و میزان تخصیص هزینه ها و مصارف، در تصمیمات جدید می توان رویکرد های بهتری را اعمال کرد. دیوان محاسبات با رصدی که دارد به نمایندگان کمک میکند تا بودجه عملیاتی تری را برای سالهای بعد ارائه کنند.

دیوان محاسبات با رصد خود به تحقق بودجه عملیاتی کمک می‌کند
کد خبر: 529564
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۰۹:۳۰:۴۸

«بهروز محبی نجم آبادی» نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه وبودجه  در رابطه آنکه دیوان محاسبات گزارش تلفیق بودجه را 4 ماه زودتر به مجلس زودتر تقدیم کرده گفت: دیوان محاسبات بعد از حضور آقای بذرپاش رویکرد علمی گذشته را با قوت بیشتری ادامه داده است، ضمن آنکه تسریع امور و سرعت بخشیدن به تکالیفی که بر عهده دیوان محاسبات  قرار دارد، بصورت جدی و محسوس  را شاهد هستیم. برداشت های دیوان محاسبات در قانون بودجه و اتفاقاتی که در بودجه سالانه رخ میدهد و  گزارش تفریغ بودجه و تعیین میزان انحرافات، به نمایندگان کمک بزرگی میکند تا به قوانین، عملیاتی تر فکر کنند. 

به گزارش برنا، وی در ادامه بیان کرد: با مطالعه تفریغ بودجه و میزان انحرافات و میزان تحقق درآمدها و میزان تخصیص هزینه ها و مصارف، در تصمیمات جدید می توان رویکرد های بهتری را اعمال کرد. دیوان محاسبات با رصدی که دارد به نمایندگان کمک میکند تا  بودجه عملیاتی تری را برای سالهای بعد ارائه کنند. 

محبی نجم آبادی با بیان این جمله که "دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است" تصریح کرد: در کنار مرکز پژوهش ها، یکی از ابزارهای قدرتمندی که در تصمیم گیری ها به مجلس کمک می کند، دیوان محاسبات است، دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است، در تصمیمات بودجه ای نظرات دیوان محاسبات از اهمیت زیادی بر خودار است و هر چه این نظرات کارشناسی تر و علمی تر و عملیاتی تر باشد، قوانین تخصصی تر  اخذ میشوند و اجرایی آن سهل الوصول تر است و قوانینی  مصوب می شوندتا عملیاتی تر باشند و بیشترین تاثیرگذاری را در حوزه خود داشته باشند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: نظر کارشناسی و دقت و توجه و رسیدگی به شکایات در دیوان محاسبات در اقتصاد کشور بسیار قابل اهمیت است و نوعی همراهی و رصد بودجه سالانه را فراهم می آورد. آقای بذرپاش با رویکرد علمی که دارد و توجهات ویژه که به مسائل در ابعادمختلف  میکند،  مشاورهای دقیق تری را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرده است.  سرعت دادن به تفریغ بودجه هم از آن عملکردهای مثبت ایشان است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها