کد خبر: 528975
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۳۵:۳۶
| |

رحیم زارع،نماینده مجلس:

دولت در بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه داشته است

یک عضو کیمسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور با تاکید بر اینکه دولت در بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی داشته است، گفت که امیدواریم این جهت گیری در ماههای آینده نیز حفظ شود.

 دولت در بودجه ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه داشته است
کد خبر: 528975
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۳۵:۳۶

رحیم زارع در تشریح جزئیات بخش هایی از لایحه بودجه سال آینده، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته دولت سیزدهم بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرد که در آن توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی کرده است، از جمله آن کاهش ۵ درصدی مالیات شرکت های تولیدی بوده که تصمیم بسیار درستی به شمار می آید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طبیعتا این تصمیم با جذاب کردن تولید، به رشد تقاضا در بخش فعالیت‌های تولیدی کمک خواهد کرد و می‌تواند قسمت عمده ای از مالیات پرداختی صنایع بزرگ را کاهش داده و به سودآوری صنایع بورسی و هدایت منابع داخلی به سمت طرح‌های توسعه‌ای و رشد قیمتی آنها در بلندمدت منجر شود. اختصاص ردیف بودجه‌ای جداگانه برای صندوق تثبیت و تقویت این صندوق با منابعی حدود ۵۰ همتی هم اقدام حمایتی دیگری از سود دولت در لایحه بوده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در ادامه با بیان اینکه مصوبات حمایتی ۱۰ بندی دولت استقبال گسترده فعالین بازار سرمایه را در پی داشته است، گفت که این کار از جمله اقدامات امیدبخش پیرامون بازار سرمایه بود؛ از جمله مهمترین موارد این مصوبه می‌توان به بازگشت مالیات نقل و  انتقال سهام به صندوق تثبیت، اختصاص ۱۰ درصد وجوه عرضه سهام دولتی جهت بازارگردانی، اعلام نرخ تسعیر بانک ها معادل ۹۰ درصد نرخ نیما در ۶ ماهه  گذشته، حضور رئیس سازمان بورس در جلسات ستاد اقتصادی و کاهش انتشار اوراق اشاره کرد.

زارع همچنین گفت که تعیین سقف ۵۰۰۰ تومانی برای نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ ۲۰۰۰ تومانی برای نرخ سوخت گاز صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و پالایشگاهی، دیگر تصمیم امیدبخش و بسیار موثری بود که حمایت فعالین بازار سرمایه را نیز به همراه داشته است.

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: در مجموع وزارت اقتصاد و دولت رویکرد حمایتی از تولید و بازار سرمایه را داشته‌اند که امیدواریم این جهت گیری در ماههای آینده نیز حفظ شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها