کد خبر: 528647
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۶:۱۸
| |

محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی کشور:

به کمیسیون تلفیق درمورد لایحه بودجه چک سفید امضا نمی دهیم

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: نباید صحن علنی مجلس به کمیسیون تلفیق در روند بررسی لایحه بودجه چک سفید امضا بدهد زیرا اینگونه نمایندگان از جریان بررسی حذف می‌شوند.

به کمیسیون تلفیق درمورد لایحه بودجه چک سفید امضا نمی دهیم
کد خبر: 528647
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۶:۱۸

محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی کشور در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی لایحه بودجه و در مخالفت با آن اظهار داشت: ما در طول یک سال درآمدها و هزینه ها را برای مردم و دستگاه ها تعیین می کنیم و این محور کار مجلس شورای اسلامی است، از طرفی در برخی اوقات صحن علنی مجلس با نظر کمیسیون تلفیق مخالف بوده و آن را  رد می کند.

به گزارش فارس، وی افزود: با تصویب چنین طرحی، صحن چک سفید امضا در اختیار کمیسیون تلفیق قرار می دهد و نمایندگان از جریان بررسی حذف می شوند و هر آنچه که نظر کمیسیون تلفیق است مطابق با ماده 150 آیین نامه داخلی تصویب شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور تصریح کرد: براساس این ماده در شور دوم برای اصل مواد مذاکره ای به عمل نمی آید و تمامی موارد بررسی شده در کمیسیون تلفیق باید به رأی گذاشته شود. این یعنی مجلس را خلع سلاح و ماشین امضا می کنیم، همانند بررسی مواد اعاده شده از شورای نگهبان.

صباغیان گفت: لایحه بودجه تکلیف مردم را برای یک سال مشخص می کند، لذا باید با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. این مصوبه با هدف صرفه جویی در زمان طراحی شده است. مگر ما برای چه کاری به مجلس آمده ایم؟ وظیفه ما نمایندگان بررسی قوانین است.

وی خاطرنشان کرد: در طول 4 دهه گذشته چندین بار مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی رد شده، حال چرا باید این اختیار را از خودمان سلب کنیم. باید چوب دست نمایندگان باشد که اگر کمیسیون تلفیق از مسیر خارج شد، بدانند صحن و نمایندگانی وجود دارند که مجدداً مواد لایحه را بررسی کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: با وجود چنین طرحی دولت با رایزنی در کمیسیون تلفیق نظراتی را تصویب می کند که سرنوشت کشور با آن مشخص می شود و نمایندگان نمی توانند دخل و تصرفی داشته باشند.

صباغیان افزود: نباید احتیاط را فدای سرعت کنیم. سرعت در ماشین سواری و موتور سواری برخی مواقع ما را به مقصد می رساند و در برخی موارد خیر. با بررسی اینگونه لایحه بودجه، مردم به سرمنزل مقصود نمی رسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها