آموزش فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز + عکس

یکی از مهم­ترین مسائل در دنیای تجارت و بانک­داری "رمز پویا" است. در ادامه روش ­هایی جهت فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز را معرفی کرده­ ایم.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز + عکس
کد خبر: 573369
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۱۱:۵۹:۱۶

یکی از مهم­ترین مسائل در دنیای تجارت و بانک­داری که به بخش مهمی از تحولات دیجیتال تبدیل شده ­است، "مدیریت رمز عبور امن" و "رمز پویا" است که از دی ماه سال 1398 برای انجام تراکنش‌­های بانکی مورد استفاده قرار گرفته است. بانک صادرات نیز از این قائده مستثنی نماند و با کمک روش­ هایی چون فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز و سامانه­ ی همبانک صادرات و نیز با استفاده از اپلیکیشن ریما (رمز ساز پویا) از رمز پویا، به عنوان سدی در مقابل تهدید­های سایبری و جلوگیری از آشکار شدن رمزها استفاده کرد.

مهم نیست که یک رمز عبور ثابت چقدر طولانی و قوی باشد، جالب است بدانید این رمز، به راحتی می­تواند مورد هدف مهاجمان سایبری قرار گیرد. درواقع، غیرفعال کردن حتی یک رمز عبور طولانی متشکل از حروف، اعداد و نمادهای مختلف با یک حمله سایبری حرفه­ای، می­تواند چندان پیچیده نباشد. علاوه بر این، رمزهای عبور استاتیک می­توانند به راحتی توسط حملات brute force (یکی از روش ­های هکرها برای دستیابی به رمز عبور) مورد هدف قرار گیرند.

به این دلایل، باید از رمزهایی استفاده کنید که به صورت دوره­ای خود را تمدید می­کنند و در نتیجه در صورت بروز هرگونه تهدید سایبری از بروز مشکلات جدی جلوگیری می­کنند. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می­توانیم نسبت به فعال سازی غیرحضوری رمز پویا بانک صادرات اقدام کنیم؟ در ادامه­ ی مقاله فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز را جهت افزایش امنیت­ اطلاعات بانکی شرح خواهیم داد.

فعال سازی غیر حضوری رمز دوم پویا بانک صادرات

قدمی طلایی برای خلق امنیت، با فعال سازی رمز پویا بانک صادرات

اولین قدم برای اطمینان از امنیت دسترسی، تغییر از رمزهای عبور ثابت به رمزهای عبور پویا است. رمز عبور پویا را می­توان به سادگی به عنوان نوعی از رمز عبور تعریف کرد که دائماً تغییر می­کند و در نتیجه امنیت بالایی در برابر تهدیدات و حملات سایبری داخلی و خارجی ایجاد می­کند.

این گذرواژه‌ها که رمز یک‌بار مصرف یا One-time passwords (OTP) نامیده می‌شوند، به‌طور تصادفی و به‌طور خودکار توسط یک دستگاه تولید می‌شوند تا فقط یک بار استفاده شوند. با بیان مزایایی که رمز پویا دارد، اگر شما هم مشتری بانک صادرات هستید، حتما به این فکر افتاده­اید که چگونه می­توانید رمز پویای خود را فعال کنید و حتما به دنبال نحوه فعال سازی رمز پویا بانک صادرات هستید. خبر خوش آن­ که در ادامه ­ی مقاله ضمن معرفی رمز پویا بانک صادرات، به­ طور مفصل فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز را برایتان شرح می­دهیم.

دریافت رمز پویا بانک صادرات در چه شرایطی؟

خریدهای اینترنتی، علاوه بر مزایا و سهولتی که دارند، بعضی اوقات، چالش ­ها و تهدیداتی نیز برای خریداران خلق می­کنند. در این بین اطلاعات بانکی کاربران، بخشی با اهمیت هستند که ممکن است مورد سرقت قرار گیرند و در بدترین شرایط شما در معرض فیشینگ (خالی کردن حساب بانکی توسط سارقان بانکی) قرار گیرید. به همین جهت، بانک صادرات، همچون دیگر بانک ­ها، جهت جلوگیری از سرقت­های اینترنتی و افزایش امنیت، از رمز پویا بانک صادرات استفاده می­کند.

برای  دریافت رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز، لازم نیست نگران باشید؛ زیرا نحوه فعال سازی رمز پویا بانک صادرات، عملیات پیچیده­ای نیست. همان­طور که گفته شد، راه­هایی برای فعالسازی غیرحضوری رمز دوم پویا در بانک صادرات وجود دارد که آن­ها را در ادامه برایتان شرح می­دهیم.

فعال سازی رمز دوم پویا بانک صادارات

فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز با استفاده از اپلیکیشن ریما

یکی از خدمات ارزنده بانک صادرات، جهت تسهیل در امور بانکی مشتریان و کاربران، اپلیکیشن ریما یا رمز ساز پویا را عرضه کرده­است. با کمک این نرم افزار کاربردی می­توانید نسبت به فعال سازی رمز پویا بانک صادرات در همراه بانک صادرات، به دریافت رمز پویا یا رمز یکبار مصرف اقدام نمایید.

نکته قابل توجه در خصوص اپلیکیشن ریما این است که این نرم افزار، مخصوص کاربران با سیستم عامل اندروید و نیز IOS می­باشد. امکان فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز به وسیله اپلیکیشن ریما به سادگی برقرار می­باشد. در ادامه نحوه کار با این اپلیکیشن را برایتان شرح داده­ایم.

ابتدا مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید. سپس با وارد کردن شماره تلفن خود و دریافت رمز، اقدام به ثبت نام در اپلیکیشن کنید.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام می­بایست نحوه ورود خود را که شامل استفاده از اثر انگشت و ورود با رمز یکبار مصرف است، انتخاب کنید.

در ادامه می­­توانید با طی کردن بقیه مراحل فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز، اقدام به دریافت رمز پویا کنید.

شما می­توانید جهت دانلود رایگان اپلیکیشن ریما برای فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز برای سیستم عامل­های اندروید و آیفون به لینک زیر مراجعه نمایید:

 apps.bsi.ir/rima.html

 

فعال سازی رمز پویا بانک صادرات غیرحضوری از طریق سامانه همبانک صادرات

علاوه بر اپلیکیشن ریما جهت فعال سازی رمز پویا بانک صادرات غیرحضوری، شما می­توانید برای دریافت رمز پویا یا یکبار مصرف به سامانه همبانک صادرات مراجعه کنید. دسترسی آسان و بدون محدودیت از جمله مزایای این سرویس ارائه شده از جانب بانک صادرات می­باشد. اما نکته ­ی درخشان این سرویس ویژه، عدم نیاز به اتصال به اینترنت می­­باشد.

همچنین این روش برای اشخاصی که گوشی هوشمند ندارند و نیازمند فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز هستند نیز مفید خواهد بود. البته خوب است بدانید دریافت رمز یکبار مصرف، تنها بخشی از ویژگی­های سامانه همبانک صادرات می­باشد. جهت فعال سازی غیرحضوری رمز پویا بانک صادرات با استفاده از سامانه همبانک صادرات مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. با شماره­گیری کد دستوری  #۷۱۹*  گزینه 5 یعنی"OTP" به معنای one-time password را انتخاب کنید.
  2. سپس در منوی بعدی گزینه 4 یعنی "رمز یکبار مصرف کارت" را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعدی رمزی رمز چهار رقمی انتخاب و در نهایت گزینه ارسال را بزنید.
  4. در آخرین مرحله از فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز شما می­توانید رمز پویای خود را دریافت نمایید.

فعال سازی رمز پویا بانک صادرات با کد

کلام آخر

در دنیای مدرن امروز که اکثر کارهای اینترنتی و بانکی را می­توان بدون مراجعه حضوری به بانک­ ها و نیز خودپردازها انجام داد و در دنیایی که امنیت، نبض تپنده فعالیت­های بانکی است، رمز پویا، اقدامی موثر و کارا می­باشد که نیاز امروز مشتریان بانکی است.

همانطور که گفته شد، بانک صادرات در این اقدام موثر و به منظور سهولت بخشیدن به کارهای اینترنتی و افزایش امنیت، با روش ­هایی که نام بردیم دریافت رمز پویا یا یکبار مصرف را بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک ­ها و خودپردازها فراهم کرده­است. در این مقاله ضمن معرفی رمز پویا بانک صادرات، به معرفی روش ­های کاربردی فعال سازی رمز پویا بانک صادرات بدون مراجعه به خودپرداز پرداختیم. در پایان امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • یاری ارسالی در
    شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    مرسی از راهنمایی تون
    واقعا مشکل داشتم

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    خیلی مفید بود، دیگه نیاز نیست بریم باجه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها