کد خبر: 661331
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ۰۸:۴۲:۲۸
| |

شناسایی جوانی که قربانی بی‌احتیاطی شد

جسد دفن شده‌ مردی که زمستان سال گذشته جان خود را از دست داده بود به درخواست پدرش به غرب کشور انتقال یافت.

شناسایی جوانی که قربانی بی‌احتیاطی شد
کد خبر: 661331
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۶ ۰۸:۴۲:۲۸

جسد دفن شده‌ مردی که زمستان سال گذشته جان خود را از دست داده بود به درخواست پدرش به غرب کشور انتقال یافت.

به گزارش سایت جنایی، زمستان پارسال پیدا شدن جسد مرد جوانی در یکی از بزرگراه‌های شمال تهران به پلیس اطلاع داده شد. پس از آن با حضور ماموران پلیس موضوع مرگ مشکوک به بازپرس جنایی وقت اعلام شد و او نیز دستورات لازم را برای انجام تحقیقات صادر کرد. همچنین به دستور بازپرس جنایی جسد برای انجام معاینات و نمونه برداری‌های لازم به پزشکی قانونی انتقال یافت.

در ادامه روند تحقیقات بازپرس دستور بازبینی دوربین‌های ترافیکی حوالی محل کشف جسد را صادر کرد.  تصاویر حکایت از تصادف داشت و معلوم شد مرد متوفی قصد رد شدن از عرض اتوبان را داشت که دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد. بررسی تصاویر نشان می‌داد مرد جوان بی‌احتیاطی کرده است. در عین حال نتیجه گزارش پزشکی قانونی تصادف مرگبار را تایید کرد.

به این‌ترتیب از آنجایی که جسد مجهول الهویه بود با انجام مراحل قانونی جواز دفن صادر  و مرد مجهول‌الهویه به خاک سپرده شد. پرونده نیز به دادسرایی که رسیدگی به تصادفات در صلاحیت آن بود، ارسال شد.

سرانجام چند وقت قبل مرد میانسالی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از مفقود شدن پسرش خبر داد. مرد میانسال در تشریح ماجرای مفقود شدن پسرش گفت: او تصمیم داشت برای کار به خارج از کشور برود ولی مدتی بود که از او خبری نداشتیم. وقتی از دوستانش که در جریان تصمیم او بودند پرس‌و‌جو کردیم، گفتند او به تهران آمده است برای همین به اینجا آمده‌ام و برای اطلاع از سرنوشت پسرم کمک می‌خواهم.

در پی طرح این موضوع بازپرس رسیدگی کننده به پرونده دستورات لازم از جمله بررسی جسدهای مجهول الهویه‌ای را که دفن شده بودند، صادر کرد. در این مرحله مرد میانسال با دیدن تصاویر اجساد مجهول الهویه‌ پسر خود را شناسایی کرد. در ادامه مشخص شد پسر این مرد که از غرب کشور به تهران آمده، همان فردی بود که در هنگام عبور از عرض اتوبان تصادف کرد و به عنوان مجهول الهویه‌ دفن شد. در این مرحله بود که پدر داغدار درخواست انتقال جسد فرزندش به شهر زادگاهش را مطرح کرد؛ اما بازپرس پرونده به دلیل موانع قانونی و شرعی با این کار مخالفت کرد. در نهایت پدر داغدار با دریافت مجوز شرعی مشروط بر اینکه جسد با خاکی که در آن دفن شده به محلی که درخواست دارد انتقال یابد موفق شد دستور بازپرس پرونده برای انتقال جسد فرزندش به غرب کشور را دریافت کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها