کد خبر: 648157
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۲۲:۳۰:۰۰
| |

بخشش مردی که در نزاع خیابانی آدم کشت

مردی که در جریان نزاعی خیابانی مرتکب قتل شده بود، بعد از بخشش اولیای دم به دلیل جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

بخشش مردی که در نزاع خیابانی آدم کشت
کد خبر: 648157
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۲۲:۳۰:۰۰

مرد ایرانی که در جدالی مرگبار جوان افغان را به خاطر فحاشی کشته بود با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.

به گزارش سایت جنایی، پرونده این قتل با اعلام گزارشی از سوی ماموران پلیس مستقر در بیمارستانی در باقرشهر به جریان افتاد. آنها گزارش دادند جوانی چاقو خورده و به بیمارستان آورده شده ‌است. بعد از آن گروهی از ماموران در بیمارستان حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

هنوز ساعاتی از این حادثه نگذشته بود که جوان زخمی به نام کاظم در بیمارستان جانش را از دست داد. ماموران متوجه شدند درگیری در پیاده‌رو خیابانی در باقرشهر اتفاق افتاده ‌است. وقتی ماموران به محل حادثه رفتند پی بردند متهم و قربانی هر دو عابر بوده‌اند. با ردیابی متهم به قتل به نام جواد، او دو روز بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد.

جواد گفت: من داشتم در پیاده‌رو راه می‌رفتم که دیدم مردی افغانستانی بلندبلند فحاشی می‌کند و می‌رود. به او گفتم فحش نده اینجا زن و بچه مردم رد می‌شوند؛ اما او فحش‌های بدتری داد. ما سر این موضوع با هم درگیر شدیم و دعوا کردیم. من برای اینکه از خودم دفاع کنم چاقو کشیدم. قصد کشتن نداشتم فقط می‌خواستم با چاقو مرد جوان را بترسانم که این اتفاق افتاد.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی اولیای ‌دم درخواست قصاص کردند و سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من قصد قتل نداشتم، کاظم عصبی بود و به همه فحش می‌داد. برای اینکه او را ساکت کنم، اعتراض کردم و بعد هم از ترس چاقو کشیدم. من شرمنده اولیای دم هستم و عاجزانه از آنها تقاضا دارم به خاطر خانواده‌ام مرا ببخشند. می‌دانم مرتکب اشتباه بزرگی شده‌ام اما حالا پشیمان هستم.

در این میان قضات رسیدگی‌کننده به پرونده اولیای‌ دم را به سازش دعوت کردند و از آنها خواستند با بخشش، مرد جوان را به زندگی برگردانند. ابراز پشیمانی متهم و اظهارات قضات، دل اولیای دم را نرم کرد و آنها از قصاص گذشتند و به جواد زندگی دوباره بخشیدند و قرار شد بر سر دیه با هم توافق کنند.

با توجه به بخشش اولیای دم متهم مدتی بعد دوباره پای میز محاکمه رفت تا به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

جواد این بار گفت: کاظم حرف‌های بدی به زبان آورد که موجب شد کنترل اعصابم را از دست بدهم.

او ادامه داد: من و خانواده‌ام با تلاش زیاد و پرداخت دیه توانستیم رضایت خانواده مقتول را جلب کنیم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا زودتر آزاد شوم. من از ارتکاب قتل پشیمان هستم.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای تصمیم‌گیری درباره جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها