کد خبر: 647496
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۰۷:۱۰:۰۵
| |

بخشش قاتل پدر با تماشای فیلم من مادر هستم

دختر 19 ساله می‌گوید بعد از تماشای فیلم من مادر هستم، تحت تاثیر قرار گرفت و در نهایت از قصاص قاتل پدرش صرف نظر کرد.

بخشش قاتل پدر با تماشای فیلم من مادر هستم
کد خبر: 647496
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۰۷:۱۰:۰۵

خانواده مردی که دو سال پیش در یک کیف‌قاپی کشته شده است، تحت تاثیر فیلم من مادر هستم فریدون جیرانی از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف شدند.

به گزارش سایت جنایی، اولیای‌دم این پرونده که سه نفر هستند برای رضای خدا و جلوگیری از پشیمانی بعد از اجرای حکم با دریافت مبلغی کمتر از دیه حاضر به گذشت از قصاص قاتل شدند. این خانواده تصمیم دارند بخش زیادی از مبلغ دریافتی را صرف ساخت مدرسه در زادگاه مرد کشته شده کنند.

این حادثه مرگبار اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ اتفاق افتاد. رهگذران پیدا شدن پیکر نیمه جان مردی را به مرکز اورژانس ۱۱۵ و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دادند. با حضور ماموران پلیس و امدادگران اورژانس مشخص شد سر مردی که پیکرش خون آلود بوده به جدول کنار خیابان خورده است. بنابراین مرد ۴۷ ساله به بیمارستان انتقال یافت و تحقیقات پلیسی در مورد علت حادثه آغاز شد.

در حالی که ماموران از ضارب ۳۰ ساله اطلاعات و سرنخ‌هایی به دست آورده بودند، مرد مجروح در نهایت دچار مرگ مغزی شد و جان خود را از دست داد. به این ترتیب تحقیقات در مورد این ماجرای مرگبار وارد فاز جنایی شد و پرونده در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

فیلم‌های دوربین مداربسته نشان می‌داد مقتول شب حادثه کیفی همراه داشت و سارقی به قصد ربودن کیف با او درگیر شد، اما او مقاومت کرد و در نهایت مهاجم او را هل داد و کیف را ربود. تحقیقات حکایت از آن داشت که داخل کیف پول بود.

در نهایت ماموران با سرنخ‌هایی که بدست آورده بودند مظنون به قتل ۳۰ ساله‌ را بازداشت کردند. او به سرقت منجر به قتل اعتراف کرد و گفت: من قصد ازدواج با دختر مورد علاقه‌ام را داشتم و بعد می خواستم به ترکیه و آلمان بروم، اما پول نداشتم. آن شب در خیابان پرسه می‌زدم که دیدم مردی پول‌هایش را در کیفش گذاشت. برای همین تصمیم گرفتم برای سرقت کیف تعقیبش کنم. در فرصتی که فکر می‌کردم مناسب است سراغش رفتم و در جدال با او هلش دادم که سرش به جدول خورد. فکر نمی‌کردم بمیرد و قصد قتل نداشتم. اصلا نمی‌دانستم چه بلایی سرش آمده و وقتی فهمیدم کشته شده است از دست خودم عصبانی شدم.

این متهم بعد از تکمیل تحقیقات و محاکمه به درخواست اولیای دم مقتول به قصاص محکوم و رای صادره در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. در حالی که نام این محکوم در لیست اجرای حکم قصاص قرار داشت و دختر مقتول و مادر و پدر مرد کشته شده با حضور در دادسرای جنایی از اجرای حکم گذشت کردند.

دختر ۱۹ ساله گفت: خیلی پدرم را دوست داشتم. مرگ او حادثه تلخی بود و زندگی ما را عوض کرد. خیلی ناراحت بودم و می خواستم قاتل را قصاص کنیم. می خواستم قاتل را پای چوبه دار ببینم. وقتی حکم قصاص تایید شد خانواده قاتل ریش‌سفیدان را واسطه کردند و گفتند او پشیمان است و توبه کرده است. چند روز قبل از تاریخ اعدام خواب پدرم را دیدم و به مادرم گفتم قاتل را ببخشیم.

این دختر در مورد دلیل بخشش نیز ادامه داد: چند روز قبل به صورت اتفاقی فیلم من مادر هستم فریدون جیرانی را دیدم که در فیلم دختری قتل کرد و اعدامش کردند. پانتآ بهرام بازیگری بود که نقش فردی را بازی کرد که دختر را اعدام می‌کرد. درست چند روز قبل قصاص آن فیلم را دیدم و با خودم گفتم نکند من هم بعد از اجرای حکم پشیمان شوم. برای همین با مامان بزرگ و بابا بزرگم مشورت کردم و تصمیم گرفتیم ببخشیم. بعد هم قاتل را به خدا واگذار کردیم.

بنا به این گزارش پرونده این قاتل از مرگ نجات یافته برای محاکمه دوباره از جنبه عمومی جرم به دادگاه فرستاده خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها