کد خبر: 645148
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۰۷:۴۵:۱۳
| |

زنی قاتل فرزندش را به احترام روضه حضرت زهرا (س) بخشید

قاتل در حالت مستی با پسری جوان درگیر شده و او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود.

زنی قاتل فرزندش را به احترام روضه حضرت زهرا (س) بخشید
کد خبر: 645148
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۰۷:۴۵:۱۳

زن میانسال که اصرار داشت قاتل فرزندش را قصاص کند در روضه حضرت فاطمه زهرا (س)، او را بخشید.

به گزارش روزنامه جوان، 30 شهریور‌ماه ۱۴۰۰ به مأموران پلیس تهران خبر رسید پسر جوان زخمی پس از انتقال به بیمارستانی در یکی از خیابان‌های شرقی بر اثر جراحات شدید به کام مرگ رفته است. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران راهی بیمارستان و در آنجا با جسد پسر جوانی به نام حمید روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قلبش به قتل رسیده بود. تحقیقات نشان داد مقتول ساعتی قبل همراه یکی از دوستانش به نام پیمان داخل پارکی با چند پسر جوان درگیر شده و در جریان آن یکی از طرف‌های مقابل او را با چاقو به قتل رسانده است.

مأموران در نخستین گام برای تحقیق به سراغ پیمان رفتند و او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: «ساعتی قبل نزدیک پارک با حمید قرار داشتیم تا برای خرید لباس به بازار برویم. من زودتر به محل قرار رسیدم و داخل پارک با سه پسر و دو دختر جوان روبه‌رو شدم که مشروب خورده بودند و حال خوبی نداشتند. یکی از آن‌ها که روی دستش تتوی برج آزادی داشت با من درگیر شد و مرا کتک زد. من از ترس پارک را ترک کردم و کنار پارک منتظر حمید ماندم. وقتی حمید رسید و صورت سرخ شده مرا دید، به او گفتم پسر مستی کتکم زده است. حمید اصرار کرد به پارک برویم تا از آن‌ها سؤال کند که چرا مرا کتک زده‌اند که با هم به داخل پارک رفتیم. پسری که مرا کتک زده بود داخل پارک نبود، اما دوستانش بودند و با او تماس گرفتند و او هم به سرعت خودش را به پارک رساند. دوستم قصد درگیری نداشت و فقط می‌خواست از آن‌ها بپرسد که چرا مرا زده‌اند، اما پسر جوان حال خوبی نداشت و با چاقو او را زخمی و فرار کرد.»

با نشانی‌هایی که دوست مقتول در اختیار پلیس قرار داد، مأموران قاتل را شناسایی و چند روز بعد او را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. متهم ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد. او گفت: «روز حادثه مشروب خورده بودم و حال خوبی نداشتم که این اتفاق رقم خورد.»

متهم در ادامه در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. حکم دادگاه پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرای حکم به شعبه یک اجرای احکام دادسرا ارسال شد.

همزمان با سیر مراحل اجرای حکم پدر مقتول قاتل را بخشید، اما مادر مقتول همچنان اصرار به اجرای حکم داشت. در چنین شرایطی تیم صلح و سازش خیریه باب‌الحوائج چهار جلسه صلح و سازش برای جلب رضایت برگزار کرد، اما مادر مقتول رضایت نداد. در حالی که قرار بود متهم به زودی پای چوبه دار برود، چند روز قبل مادر مقتول به دادسرای جنایی رفت و قاتل را بدون هیچ شرطی بخشید. وی گفت: «من تصمیم داشتم قاتل پسرم را قصاص کنم، اما شب قبل در روضه حضرت فاطمه زهرا (س) شرکت کردم و در حالی که گریه و عزاداری می‌کردم، حالم دگرگون و به من الهام شد به قاتل پسرم زندگی دوباره ببخشم.» بدین ترتیب قاتل به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها