کد خبر: 648153
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۲۱:۳۰:۲۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دستگیری موادفروش قاتل در عملیات غافلگیرانه

مرد موادفروش بعد از دستگیری اعتراف کرد جوانی معتاد را در درگیری بر سر پول مواد مخدر کشته است.

دستگیری موادفروش قاتل در عملیات غافلگیرانه
کد خبر: 648153
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۲۱:۳۰:۲۸

مرد موادفروش که یک معتاد را به خاطر پول مواد مخدر به قتل رسانده بود بعد از مدت‌ها فرار به تله افتاد و دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین،‌ ماموران یکی از کلانتری‌های تهران بزرگ در بیست و چهارمین روز مهرماه از طریق همکاران خود در مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از کشف جسدی در منطقه نظام‌آباد مطلع ‌شدند و با حضور در محل کشف جسد پی بردند آنجا یکی از پاتوق‌های معتادان است.

پس از آن بازپرس امیرحسین علیمردان که در زمان کشف جسد مسئولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت دستور شروع تحقیقات جنایی را صادر کرد. در بررسی کارشناسان تشخیص هویت مشخص شد جسد مدارک شناسایی ندارد و احتمالاً کارتن‌خواب بوده است.

همچنین متخصصان پزشکی قانونی شیار گردنی را که حکایت از خفگی متوفی بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن داشت، تشخیص دادند و زمان مرگ را هم چند ساعت پیش از کشف اعلام کردند.

بازپرس جنایی در پی به دست آمدن این نتایج دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای معاینات بیشتر را صادر کرد. همچنین کارشناسان اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران اطلاعاتی در مورد هویت مقتول در اختیار همکاران خود قرار دادند. به این ترتیب تحقیقات برای شناسایی خانواده مقتول آغاز شد و پس از رفتن ماموران به محل زندگی خانواده این مرد،‌ آنها به ماموران گفتند: او شیشه مصرف می‌کرد و مدتی بود خانه را ترک کرده بود، البته گاهی به دلایل مختلف به خانه می‌آمد، اما زمان قتل مدت‌ها بود از او خبری نداشتیم.

به این ترتیب تحقیق از خانواده مقتول اطلاعاتی که منجر به کشف سرنخی از قاتل شود، در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار نداد؛ اما ماموران همچنان تحقیق در مورد این پرونده را ادامه دادند تا اینکه با شناسایی دوستان و هم‌مصرفی‌های مقتول،‌ دریافتند جوان کشته‌شده به چند پاتوق خرید مواد رفت و آمد داشته است. همچنین برخی از معتادان گفتند مقتول با یک قاچاق فروش که از اتباع کشور افغانستان است اختلاف حساب داشت و به او بدهکار بود.

بنابراین اولین مظنون پرونده شناسایی شد؛ اما بررسی‌های بعدی نشان داد موادفروش تحت تعقیب مرتب پاتوق خود را عوض می‌کند که همین موضوع شک ماموران را بیشتر از قبل برانگیخت.

در نهایت ماموران که می‌دانستند این موادفروش دائم پاتوق عوض می‌کند، در اقدامی غافلگیرانه او را در یکی از پاتوق‌های فروش و مصرف مواد مخدر در جنوب شهر تهران شناسایی و دستگیر کردند.

موادفروش دستگیرشده که از دیدن ماموران شوکه شده بود، به قتل اعتراف کرد و گفت: من چند بار به مقتول مواد داده بودم، اما پولم را نمی‌داد. روز حادثه او را نزدیکی یکی از پاتوق‌ها دیدم و گفتم پولم را بده، اما این بار با پیچ‌گوشتی به من حمله کرد. من هم عصبانی شدم،‌ او را زمین زدم و دستانم را دور گردنش انداختم. بعد از چند دقیقه رهایش کردم و رفتم برایش آب بیاورم اما دیدم مرده است. به همین خاطر فرار کردم و دائم پاتوق و محل‌های ترددم را عوض می‌کردم تا دستگیر نشوم اما در نهایت دستگیر شدم.

در حال حاضر با اعتراف این موادفروش متهم به قتل، بازپرس علیمردان دستور بازداشت موقت او را صادر کرده است تا تحقیقات ادامه پیدا کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها