کد خبر: 644630
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۴ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مالباخته برادر مرد کلاهبردار را کشت

متهم به قتل می‌گوید قصد آدمکشی نداشت و در درگیری بر سر کلاهبرداری دست به چاقو برد و ناخواسته برادر مرد کلاهبردار را کشت.

مالباخته برادر مرد کلاهبردار را کشت
کد خبر: 644630
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۴ ۱۹:۳۰:۰۰

پرونده قتل مردی که در پی کلاهبرداری چند میلیاردی برادرش کشته شده است، به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم به قتل که یکی از مالباختگان است، ادعا می‌کند وکیل مرد کلاهبردار سعی داشت او را وادار به رضایت کند که این درگیری رخ داد.

یک سال قبل درگیری منجر به قتل در یک قهوه‌خانه به ماموران گزارش داده شد. وقتی پلیس به محل رفت، جسم بی‌جان جوان خون‌آلود که روی زمین افتاده بود، به پزشکی قانونی انتقال یافت و مرد میانسالی که در قهوه‌خانه حضور داشت، به عنوان متهم بازداشت شد. او به قتل اعتراف کرد اما مدعی شد قصد قتل نداشته است.

متهم به ماموران گفت: چند سال قبل به شخصی به نام مازیار پول دادم تا برایم ماشین صفر از کمپانی بگیرد. مازیار گفته بود سهمیه افرادی را که برای گرفتن خودرو ثبت‌نام کرده و بعد انصراف داده‌اند، از کمپانی گرفته است و رانتی دارد. برای همین از من 180 میلیون تومان گرفت که یک پژو 206 بدهد؛ اما بعد از مدتی گفت نمی‌تواند به قولش عمل کند و به جای آن پژو پرشیا می‌دهد. مازیار همان را هم نداد و بعد ما متوجه شدیم از تعداد زیادی آدم کلاهبرداری کرده و 200 میلیارد تومان پول بالا کشیده است. او نتوانسته بود ماشین‌ها را از کارخانه بگیرد برای همین پول ما را هم برنگرداند.

متهم ادامه داد: دنبال این بودم که پولم را بگیرم چون آن پول همه پس‌اندازم بود و می‌خواستم برای پسرم ماشین بخرم. آن روز وکیل مازیار با من در قهوه‌خانه یکی از بستگان مازیار قرار گذاشت تا مشکل را حل کند؛ اما وکیل به جای اینکه کاری کند موکلش پولم را بدهد، مرا تهدید کرد. او برایم خط و نشان می‌کشید که اگر رضایت ندهی فلان می‌کنم. من می‌دانستم وکیل مازیار چطور آدمی ‌است چون سراغ افراد دیگر هم رفته بود، برای همین از ابتدا تا انتهای صحبت‌مان دوربین موبایلم روشن بود و ضبط می‌کردم. به او گفتم تو حق نداری تهدیدم کنی. با پسرم تماس گرفتم که بیاید و وقتی پسرم آمد به وکیل پرخاش کرد که چرا به پدرم توهین کردی و وکیل کوتاه آمد.

متهم گفت: در این هنگام برادر کوچک مازیار که آنجا بود به من حمله کرد. پدرش هم قاطی درگیری شد و آنها مرا کتک زدند. من هم چاقویی درآوردم که میثم پسر جوان را از خودم دور کنم. اصلاً قصدم به قتل رساندن او نبود. مازیار از مردم کلاهبرداری کرده و حالا در بازداشت است و تعداد زیادی شاکی دارد؛ اما وکیلش سعی می‌کرد با تهدید از مردم رضایت بگیرد.

بعد از اعترافات متهم و صدور کیفرخواست برای او، پرونده به منظور رسیدگی به دادگاه ارسال شد و متهم به‌زودی در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها