کد خبر: 645232
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

تقلید سارقان حرفه‌ای از سریال «خانه کاغذی»؛ پروفسور و همدستانش بازداشت شدند

درگیری دو سارق در خانه محل سرقت باعث شد راز دزدی‌های سریالی از منازل شمال تهران فاش شود.

تقلید سارقان حرفه‌ای از سریال «خانه کاغذی»؛ پروفسور و همدستانش بازداشت شدند
کد خبر: 645232
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۰:۰۰

سارقانی که با پوشیدن لباس و ماسک بازیگران سریال خانه کاغذی اقدام به سرقت‌های سریالی کرده بودند به خاطر اختلافات داخلی دستگیر شدند و دیگر اعضای باند را لو دادند.

به گزارش سایت جنایی، از اوایل خرداد امسال شکایات متعددی از دستبرد به خانه‌های شمال پایتخت ثبت شد و ماموران در تحقیقات خود پی بردند سارقان با استفاده از خودرو پژویی که پلاکش را مخدوش کرده‌اند به نزدیکی خانه‌های مورد نظر رفته و نقشه خود را اجرا کرده‌اند.

بررسی فیلم‌های مداربسته و گفته‌های برخی شاهدان به ماموران اثبات کرد در هر دزدی دو نفر از سارقان وارد خانه‌ها شده و نفر سوم پشت فرمان ماشین منتظر همدستانش می‌نشسته و مراقبت از اوضاع را بر عهده داشته است.

در بازبینی فیلم‌ها نکته عجیبی که ماموران متوجه شدند این بود که سارقان از ماسک مخصوصی استفاده کرده بودند. این ماسک در سریال "خانه کاغذی" که یک سریال مشهور اسپانیایی در ژانر درام جنایی است، استفاده شده بود. در بررسی شگرد عاملان این سرقت‌های سریالی ماموران پلیس پی بردند، دزدان معمولاً نیمه‌های شب وارد خانه‌ها شده و حتی در موادی با افرادی در ساختمان‌های مورد نظر روبه‌رو شده‌اند؛ اما افرادی که آنها را دیده‌اند گمان نکرده‌اند آنان سارق هستند و فکر کرده‌اند برای مهمانی آن ماسک و لباس مخصوص را پوشیده‌اند.

تحقیقات ماموران برای یافتن سرنخی از سارقان در حالی ادامه داشت که آمار سرقت‌های عجیب در حال افزایش بود. اکثر مالباخته‌ها در شکایات خود گفتند از خانه‌هایشان بالای پنج میلیارد تومان پول، دلار، طلا و جواهر، عتیقه، یورو و... سرقت شده است. حتی سارقان در برخی موارد گاوصندوق را با خود برده بودند. به همین دلیل تحقیقات به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت با تمرکز بیشتری برای شناسایی و دستگیری این سارقان حرفه‌ای ادامه یافت.

در این بین اتفاق عجیبی افتاد که منجر به دستگیری سارقان شد. چند شب‌ پیش یکی از اهالی ساختمانی در شمال تهران با شنیدن صدای درگیری دو مرد از خواب پرید. صدا از خانه همسایه کناری می‌آمد و این در حالی بود که او اطمینان داشت آنها به سفر رفته‌اند و خانه‌شان خالی است. به همین دلیل مرد همسایه کنجکاو شد و وقتی گوش‌هایش را تیز کرد مطمئن شد صدای درگیری دو مرد را می‌شنود که بر سر برداشتن وسیله‌ای با هم اختلاف دارند. در نهایت مرد همسایه با پلیس تماس گرفت و دقایقی بعد ماموران رسیدند.

به این ترتیب دو سارق در حال فرار دستگیر شدند. سارقان لباس و ماسکی داشتند که مدتی بود ماموران پلیس در مورد آن می‌شنیدند و می‌دانستند چنین دزدانی تحت تعقیب همکاران‌شان هستند. پس از آن بود که تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی از افراد دستگیرشده آغاز شد و آنها اعتراف کردند که به صورت سریالی به خانه‌ها دستبرد زده‌اند.

یکی از سارقان گفت: مدت‌هاست با هم کار می‌کنیم. رئیس‌مان مردی است به تقلید از سریال خانه کاغذی، پروفسور صدایش می‌کنیم. من و دوستم به دستور پروفسور وارد خانه‌ها می‌شدیم و دست به سرقت می‌زدیم. امروز هم وارد خانه شدیم و با حجم زیادی از طلا مواجه شدیم. من گفتم برویم به پروفسور بگوییم که چیزی در خانه نبود؛ چون سرقت و همه ریسکش با ماست چرا او باید در اموال مسروقه شریک باشد؟ اما همدستم حاضر نشد با من همکاری کند و به پروفسور خیانت کند. همین درگیری بین ما احتمالاً باعث شد همسایه بیدار شود و پلیس را خبر کند.

با اعتراف این دو سارق، ماموران پروفسور باند را هم دستگیر کردند. علاوه بر آن فردی که نقش راننده گروه را داشت نیز دستگیر شد و در حال حاضر تحقیقات تکمیلی از اعضای این گروه چهارنفره ادامه دارد تا تعداد سرقت‌ها و مالباختگان‌شان مشخص شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها