کد خبر: 644455
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۲:۳۶:۵۰
| |

سرقت‌های میلیاردی 2 سارق حرفه‌ای از خانه‌ها

متهمان به ارتکاب 8 فقره سرقت منزل در 2 ماه گذشته به شیوه و شگرد تخریب و دیلم‌زنی اقرار کردند.

سرقت‌های میلیاردی 2 سارق حرفه‌ای از خانه‌ها
کد خبر: 644455
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۲:۳۶:۵۰

2 سارق منزل که با همکاری یکدیگر 80 میلیارد ریال اموال باارزش از منازل مسکونی سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، در پی وقوع 3 فقره سرقت منزل توسط 2سارق با یک دستگاه خودروی پژو 207 سفید رنگ با پلاک جعلی، بررسی موضوع در دستورکار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی و میدانی دریافتند سارقان به وسیله دیلم با شیوه و شگرد تخریب در ورودی وارد آپارتمان شده و طلاجات، دلار، ساعت و ... را سرقت کرده‌اند. همچنین معلوم شد سارقان با پوشش کامل ماسک، کلاه و دستکش بصورت کاملاً حرفه‌ای به منازل وارد شده و سپس با خودروی پژو 207 سفید رنگ با پلاک‌های مجعول از محل‌های سرقت گریخته‌اند.

کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی گسترده موفق شدند هویت و مخفیگاه یکی از سارقان را در جنوب شهر تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری طلاجات، دلار، ساعت‌های گران‌قیمت و اموال مسروقه دیگر کشف کنند.

متهم در بازجویی اولیه ارتکاب سرقت را انکار کرد؛ اما بعد از مواجهه با مدارک و مستندات موجود، به جرم خود با همکاری همدستش اعتراف کرد و کارآگاهان در ادامه موفق شدند مخفیگاه همدست متهم را در شمال شهر تهران شناسایی کنند و دریافتند وی 2 فقره سابقه سرقت منزل در گذشته دارد.

متهم دوم پس از کسب مجوزهای قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از  منزل وی نیز چند عدد ساعت و مقادیری اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  توضیح داد: متهمان به ارتکاب 8 فقره سرقت منزل در 2 ماه گذشته به شیوه و شگرد تخریب و دیلم‌زنی اقرار و اظهار کردند با شناسایی و تحقیق از منزل سوژه وی را تحت نظر می‌گرفتند و با طراحی یک نقشه به منزل فرد مورد نظر نفوذ کرده و اموال وی را سرقت می‌کردند.

در ادامه  تعدادی از مالباختگان، اموال مسروقه خود را شناسایی کردند و به آنها مسترد شد. همچنین کارشناسان ارزش طلاهای مسروقه را بیشتر از 80  میلیارد ریال اعلام کردند.

کارآگاهان در ادامه با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق شدند تعداد 2 تن از مالخران سارقان را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی مالخران را در یکی از شهرستان‌های شمال کشور دستگیر کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها