کد خبر: 643763
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ترفند پیچیده تبهکار حرفه‌ای برای سرقت مسلحانه از خانه مرد ثروتمند

مرد شیاد با معرفی خودش به عنوان نماینده یک شرکت حقوقی نقشه‌ای را اجرا کرد که به سرقت مسلحانه بزرگ منتهی شد.

ترفند پیچیده تبهکار حرفه‌ای برای سرقت مسلحانه از خانه مرد ثروتمند
کد خبر: 643763
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۲۱:۳۰:۰۰

مجرم سابقه‌داری که با طراحی نقشه قبلی سراغ تاجری رفته و میلیاردها تومان از او سرقت کرده است، دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، چندی پیش مردی که در شمال تهران زندگی می‌کند با مراجعه به اداره یکم پلیس آگاهی تهران، به دلیل سرقت مسلحانه از خانه‌اش شکایت کرد. شاکی زمانی که روبه‌روی کارآگاهان ویژه مبارزه با سرقت مسلحانه نشست، در توضیح شکایت خود گفت: همسر و فرزندانم خارج از کشور زندگی می‌کنند و خودم تاجر و کارخانه‌دار هستم. مدت‌ها بود در ویلای بزرگی در شمال تهران تنها زندگی می‌کردم. اخیراً تصمیم گرفتم خانه خود را که ارزش آن ۸۵ میلیارد تومان است بفروشم، برای همین در چند سایت آگهی فروش دادم. افرادی با من تماس گرفتند و چند نفر هم برای دیدن ملک به‌ خانه‌ام آمدند.

این شاکی ادامه داد: در این بین مرد خوش‌صحبتی به نام احسان با من تماس گرفت و قرار بنگاه گذاشتیم تا ملک را ببیند و پس از انجام مراحل قانونی وارد معامله نهایی شویم. آن مرد در مواجهه حضوری همچنان خوش‌صحبت و خوش‌پوش بود. او با نشان دادن کارتی خودش را نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های بزرگ در تهران معرفی کرد و گفت قصد دارد ملک من را برای آن شرکت خریداری کند. احسان مدعی شد پس از خرید ملک قرار است آنجا به عنوان یکی از شعب شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

شاکی پرونده درباره چند مواجهه حضوری و مکالمه تلفنی‌‌اش با احسان گفت: چرب‌زبانی و خوش‌پوشی او توجهم را جلب و به او اعتماد کردم. احسان با توجه به مبلغ بالای معامله از من خواست سند مدارکی از خانه‌ام را در اختیار او قرار دهم تا با مراجعه به شهرداری و برخی از ادارات استعلامات مورد نظر خود و شرکتش را بگیرد. من هم با توجه به گفته‌های او و رفتار و نوع پوشش‌اش هیچ شکی نکرده بودم. او قرار دیگری برای تحویل گرفتن اسناد گذاشت و گفت در آن روز مبلغی را به عنوان حسن انجام معامله برایم خواهد آورد.

شاکی پرونده در مورد روز سرقت مسلحانه توضیح داد: ما ساعت ۹ صبح قرار گذاشته بودیم. احسان سر ساعت به خانه‌ام آمد و پس از پذیرایی مختصری که انجام دادم ناگهان او اسلحه‌‌ای درآورد و شروع به تهدید کرد. اول با توجه به تصوری که از او در ذهن داشتم، فکر کردم شوخی است؛ اما بعد دیدم خیلی جدی به رفتار تهدیدآمیزش ادامه داد و دست و پایم را با چسب بست. او از من پول، طلا، سکه، یورو و دلار می‌خواست، اما من چنین چیزهای ارزشمندی را در خانه نگه نمی‌دارم به همین دلیل توانست فقط پنج هزار یورو از من بگیرد. این مبلغ برایش کافی نبود و خیلی بیشتر از آن توقع داشت، برای همین مرا مجبور کرد با چند صرافی که با آنها مراوداتی داشتم، تماس بگیرم و درخواست یورو و دلار کنم.

شاکی ادامه داد: ابتدا با تصور اینکه می‌توانم او را فریب دهم به چند صرافی که شناخت دقیقی از آنها نداشتم زنگ زدم و درخواست یورو و دلار کردم اما آنها جواب منفی دادند. پس از آن بود که رفتار مرد مسلح خشن‌تر شد و دیدم چاره‌ای جز همکاری ندارم. به همین دلیل با چند صرافی که مراودات بیشتری با آنها داشتم و به خاطر اعتبارم می‌توانستم بدون پرداخت نقدی از آنها ارز بگیرم زنگ زدم و درخواست ۲۰ هزار دلار کردم. فرد مسلح مشخصات مردی را به من داد تا او را به عنوان پیک خودم معرفی کنم و از صاحبان صرافی‌ها بخواهم مبلغ مورد نظر را به او تحویل دهند. در نهایت دو صرافی در مجموع مبلغ ۴۰ هزار دلار به همدست این سارق مسلح دادند و احسان حدود ساعت ۲ بعدازظهر بود که خانه مرا ترک کرد پس از مدتی من به‌سختی توانستم خودم را از بند چسب‌هایی که به دست و پایم زده بود رها کنم و با پلیس تماس بگیرم.

با طرح این شکایت، ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی سارق مسلح آغاز کردند و سرانجام با تحقیقات مختلف از جمله چهره‌نگاری موفق به شناسایی فردی سابقه‌دار به عنوان مظنون این پرونده شدند و تحقیقات خود را برای شناسایی محل اختفای او پی گرفتند.

مظنون شناسایی‌شده، کلاهبرداری سابقه‌دار بود که سه فقره کلاهبرداری در سابقه مجرمانه‌اش ثبت شده بود. در ادامه تحقیقات و بر اساس چهره‌نگاری صورت‌گرفته مشخص شد سارق مسلح در شهرستان‌ دیگری سکونت دارد و در آنجا با مدارک هویتی جعلی زندگی مرفهی برای خود ساخته است. به این ترتیب ماموران با اخذ دستور قضایی وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.

مرد ۴۵ساله پس از دستگیری به انجام سرقت مسلحانه اعتراف کرد و گفت: ابتدا قصد داشتم با گرفتن سند به بهانه استعلام آن را جعل کنم و ملک شاکی را به‌ صورت قولنامه‌ای به چند نفر بفروشم. از آنجا که ارزش واقعی خانه شاکی خیلی زیاد بود مبلغ قابل توجهی به جیب می‌زدم. در دو ملاقات حضوری که با شاکی پرونده داشتم متوجه شدم تنها زندگی می‌کند. فرصت را مناسب دیدم تا نقشه‌ام را عوض کنم. همین باعث شد کلاهبرداری را به سرقت مسلحانه تغییر دهم.

این مجرم سابقه‌دار درباره روز سرقت نیز گفت: آن روز به وسیله یکی از تاکسی‌های اینترنتی تا نزدیکی خانه شاکی رفتم و پس از آن وقتی مطمئن شدم در خانه تنهاست، نقشه سرقت مسلحانه را اجرا کردم. فردی که به عنوان پیک برای گرفتن دلارها به دو صرافی فرستادم برادر همسر صیغه‌ای من است.

به این ترتیب، دومین مجرم پرونده نیز شناسایی و دستگیر شد.این در حالی بود که در بررسی‌های ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران مشخص شد متهم اصلی پرونده با استفاده از ارزهای مسروقه، ویلایی بزرگ و دو خودرو شاسی‌بلند مدل‌بالا خریده است. همچنین با خرید چند ملک تصمیم به سرمایه‌گذاری داشت.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، در مورد این پرونده به خبرنگار ما گفت، در حال حاضر هر دو متهم بازداشت هستند و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها