کد خبر: 643459
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

سارقان حرفه‌ای موبایل، گرفتار کارآگاه‌بازی مرد مسن شدند

مردی مسن که گوشی موبایل نوه‌اش سرقت شده بود، با استفاده از سیستم شنود توانست دزدان را ردیابی کند.

سارقان حرفه‌ای موبایل، گرفتار کارآگاه‌بازی مرد مسن شدند
کد خبر: 643459
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۳۰:۰۰

کارآگاه‌بازی پدربزرگ و شنود گوشی مسروقه نوه‌اش به دستگیری اعضای باندی از سارقان حرفه‌ای منجر شد که تازه از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش سایت جنایی، دو هفته پیش پیرمردی با مراجعه به اداره آگاهی تهران شکایتی طرح کرد و از سرقت گوشی نوه کم‌سن‌وسال خود خبر داد. او در شکایت خود گفت: نوه‌ام در پارکی نزدیک خانه‌مان بود که سارقان به او حمله و با شیوه زورگیری گوشی‌اش را که تازه خریده بود، سرقت کردند.

به این ترتیب، تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد. در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت و هنوز سرنخی برای دستگیری سارقان به دست نیامده بود، پیرمرد شاکی بار دیگر به اداره پلیس آگاهی تهران رفت و این بار آدرسی را در اختیار ماموران پلیس قرار داد و گفت: می‌دانم این آدرس جایی است که پلیس می‌تواند سرنخی از سارقان به‌ دست آورد.

با پی‌جویی‌های ماموران از پیرمرد او گفت: مدتی بود که از اقوام و آشنایان می‌شنیدم گوشی‌هایشان سرقت شده است. از آنجا که نوه‌ام گوشی را تازه خریده بود و می‌دانستم آن را خیلی دوست دارد و اگر دزدیده یا گم شود نمی‌تواند دوباره برای خودش گوشی بخرد، دنبال راه چاره بودم. از طرفی یکی از دوستانم گفت در یک فیلم خارجی دیده که روی گوشی شنود گذاشته‌اند جوری که می‌توان بعد از گم یا دزدیده شدن گوشی صدای افرادی را که گوشی دست‌شان است، شنید. پس از آن بود که پیگیری را ادامه دادم و روی گوشی نوه‌ام آن شنود را گذاشتم، آن روز که شکایت کردم هنوز چیزی به دست نیاورده بودم؛ اما چند روز به صحبت‌هایی که می‌شنیدم گوش دادم و آدرس‌ها و صحبت‌های مختلفی را شنیدم و در آن صحبت‌ها چیزهایی می‌گفتند که همه‌اش در مورد سرقت بود. وقتی مطمئن شدم جایی که از آن صحبت می‌کنند پاتوق سارقان است، دوباره به اداره پلیس آمدم و این آدرس را به شما می‌دهم تا سارق گوشی نوه‌ام را دستگیر کنید.

در نتیجه این یافته‌های پیرمرد، ماموران نیز تحقیقات پلیسی خود را در مورد اطلاعات و گفته‌های او ادامه دادند و در نهایت با هماهنگی قضایی به آدرسی که شاکی داده بود رفتند. در آدرس مورد نظر 12 نفر به همراه تعدادی گوشی و اموال مسروقه دستگیر شدند.

متهمان دستگیرشده که سابقه‌دار هستند و برخی از آنها به‌تازگی از زندان آزاده شده‌اند پس از دستگیری غیرمنتظره اعتراف کردند در پارک‌ها و مکان‌های خلوت بیشتر از بچه‌های کم‌سن و افراد پیر و بعد هم زنان خفت‌گیری می‌کردند و گاهی هم با موتور در کوچه و خیابان‌ها موبایل‌قاپی انجام داده‌اند.

به این ترتیب، قرار بازداشت متهمان دستگیرشده از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات برای دستگیری سایر افراد مرتبط با این باند از جمله مالخران آغاز شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها