کد خبر: 630818
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ۰۸:۲۰:۳۰
| |

نقشه‌ شیطانی تعمیرکار موبایل برای زنان جوان

متهم به سرقت تصاویر و فیلم‌های داخل گوشی‌های زنان و دخترانی که برای تعمیر موبایلشان نزد او می‌رفتند، اعتراف کرد.

نقشه‌ شیطانی تعمیرکار موبایل برای زنان جوان
کد خبر: 630818
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ۰۸:۲۰:۳۰

تعمیرکار موبایل که با سرقت عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی مشتریانش از گوشی آنها دست به اخاذی می‌زد، دستگیر شد.

به گزارش همشهری، تحقیقات مأموران پلیس فتای اصفهان برای دستگیری این فرد با شکایت زنی جوان شروع شد. این زن که مربی یوگا بود، به مأموران گفت: من در خانه‌ام دوره‌های یوگا برگزار می‌کنم و به همین دلیل در داخل گوشی‌ام عکس‌های خصوصی زیادی بود. یک روز گوشی موبایلم دچار مشکل شد و آن را نزد تعمیرکار جوانی در حوالی خانه‌مان بردم. او پس از بررسی گوشی مدعی شد که تعمیر آن زمان می‌برد و گوشی‌ام باید در این مدت در اختیارش باشد. من هم بی‌خبر از همه جا قبول کردم و چند روز بعد به آنجا رفتم و گوشی‌ام را پس گرفتم. اما تنها مدت کوتاهی پس از این ماجرا، پیامکی به دستم رسید که فرد ناشناسی برایم ارسال کرده بود. این فرد از من درخواست دوستی کرده بود و تهدید کرد که اگر به درخواستش جواب منفی بدهم، عکس‌های خصوصی‌ام را در اینترنت منتشر می‌کند.

شاکی ادامه داد: ابتدا به تهدیدش توجه نکردم، اما لحظاتی بعد یکی از عکس‌های خصوصی‌ام را برایم ارسال کرد و مدعی شد که عکس‌ها و فیلم‌های دیگری هم از من دارد. من که شوکه شده بودم، به وی گفتم که متأهلم و التماس کردم که عکس و فیلم‌هایم را پاک کند، اما او همچنان به تهدیدهایش ادامه می‌داد و در این شرایط تنها راهی که به ذهنم رسید، کمک گرفتن از پلیس بود. با اظهارات زن جوان، تیمی از مأموران وارد عمل شدند و با بررسی‌های تخصصی موفق شدند ارسال‌کننده پیام‌های تهدیدآمیز را شناسایی کنند. او همان پسر جوانی بود که شاکی، گوشی موبایلش را برای تعمیر به وی سپرده بود.

با دستور قضایی، مأموران راهی محل کار متهم شدند و او را دستگیر کردند. وی پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت تصاویر و فیلم‌های داخل گوشی‌های زنان و دخترانی که برای تعمیر موبایلشان نزد او می‌رفتند، اعتراف کرد و پرونده وی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 فرزانه افشاری، کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان با اشاره به این پرونده به شهروندان توصیه کرد: یکی از خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می‌کند ذخیره‌سازی‌ تصاویر و فیلم‌های خصوصی در موبایل است. گوشی تلفن همراه، صندوقچه اسرار نیست و نباید هر تصویر، فیلم و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی و خانوادگی را در آن ذخیره‌سازی‌ کنیم؛ چرا که در نتیجه یک غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت و یا اعتماد بیجا و سپردن آن به دیگران ممکن است در معرض مشکلات زیادی قرار بگیریم. وی ادامه داد: حتی قفل گذاشتن روی گوشی هم باعث نمی شود  که اطلاعات گوشی از دست افراد حرفه‌ای و هکرها در امان بماند و بهترین راه ذخیره نکردن عکس و فیلم خصوصی در موبایل است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها