کد خبر: 624942
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۰:۰۶
| |

شگرد حرفه‌ای مرد شیاد برای کلاهبرداری 100 میلیاردی

مرد شیاد از 50 فروشنده اینترنتی مبلغ 100 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

شگرد حرفه‌ای مرد شیاد برای کلاهبرداری 100 میلیاردی
کد خبر: 624942
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۰:۰۶

فردی که از کاربران سایت‌های آگهی اینترنتی 100 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پی دریافت شکایت‌های متعدد با موضوع کلاهبرداری از فروشندگان سایت‌های آگهی اینترنتی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بررسی‌های اولیه کارآگاهان نشان از این داشت که مالباختگان کالاهای مورد نظر را  در سایت‌های آگهی فروش ثبت کرده بودند که فردی با عنوان خریدار با آنها تماس گرفت و با بهانه اینکه امکان مراجعه حضوری برای رویت و تحویل کالا را ندارد،  از طریق راننده اینترنتی کالای خریداری شده را  دریافت و سپس رسید جعلی انتقال وجه را برای مالباختگان ارسال کرد.

با انجام تحقیقات تکمیلی معلوم شد متهم با استفاده از کارت‌های ملی مسروقه اقدام به تهیه سیم کارت‌های مختلف به نام اشخاص دیگر کرده و برای منحرف کردن تحقیقات پلیسی از چندین راننده اینترنتی برای دریافت کالا کمک گرفته است.

کارآگاهان با اقدامات پلیسی و استعلام‌های انجام شده در نهایت هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی و تجمیع پرونده های مشابه، متهم به 50 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از مبلغ 100 میلیارد ریال اعلام کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها