مردی همکارش را کشت و جسدش را دفن کرد

مرد افغانستانی بعد از کشت هموطنش از تهران به کشور خودش فرار کرد اما دستگیر شد.

مردی همکارش را کشت و جسدش را دفن کرد
کد خبر: 598147
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۰۷:۰۰:۱۱

مرد افغان که متهم است پس از قتل هموطنش در ساختمانی در حال ساخت در جنوب تهران، جسدش را همانجا دفن و به کشورش گریخته‌بود، در آنجا بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد. متهم به زودی از طریق پلیس اینترپل برای تحقیق به تهران منتقل می‌شود.

به گزارش جوان، ساعت ۲۰:۸ شامگاه شنبه ۲۹ بهمن امسال به مأموران پلیس تهران خبر رسید چند کارگر در ساختمان در حال ساختی در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران جسد دفن شده پسر جوانی را کشف کرده‌اند. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۴ جوادیه راهی محل حادثه شدند و داخل انباری در زیر زمین ساختمان با جسد دفن‌شده مردی روبه‌رو شدند که یکی از دستانش از خاک بیرون زده‌بود.

مأموران پلیس همزمان با بیرون کشیدن جسد از دل خاک، موضوع کشف جسد را به قاضی محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران خبر دادند و دقایقی بعد وی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پای در قتلگاه پسر جوان گذاشت.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد پسر ۲۰ ساله‌ای به نام بصیر روبه‌رو شدند که پارچه‌ای دور گردنش پیچانده شده‌بود و آثار ضربات چاقو هم روی بدنش نمایان بود. بررسی‌ها نشان داد بصیر کارگر افغان است که از یک سال قبل نگهبان ساختمان در حال ساخت بوده و مدتی قبل هم خانواده‌اش در تهران اعلام مفقودی می‌کنند تا اینکه ساعتی قبل جسدش در زیر‌زمین محل کارش کشف می‌شود.

مأموران پلیس در نخستین‌گام از مالک ساختمان تحقیق کردند و وی درباره حادثه گفت: «بصیر نگهبان ساختمان بود، اما مدتی قبل به من اعلام کرد قصد دارد برای انجام کاری به افغانستان برود و از من خواست برای نگهبانی ساختمان کارگر دیگری را استخدام کنم. من پسر افغان دیگری را به نام منصور که بصیر را هم می‌شناخت استخدام کردم، اما قرار شد بصیر چند روزی به منصور آموزش دهد و بعد محل کار را ترک کند. چند روزی گذشت تا اینکه متوجه شدم بصیر ناپدید شده‌است و بعد از مدتی هم ناگهان منصور ناپدید شد و الان هم به من خبر دادند کارگران جسد بصیر را کشف کرده‌اند.»

اعتراف در افغانستان

در حالی که بررسی‌ها حکایت از آن داشت منصور ۲۴ ساله قاتل است، مأموران پلیس در تحقیقات از خانواده مقتول دریافتند متهم چند روز قبل در افغانستان دستگیر شده و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرده‌است.

یکی از اعضای خانواده بصیر به مأموران پلیس گفت: «پسرم نگهبان ساختمان در حال ساخت بود، اما به خاطر کاری قرار شد از محل کارش بیرون برود. او به ما گفت یکی از دوستانش به نام منصور به عنوان نگهبان شروع به کار کرده‌است و چند روز دیگر هم نگهبانی را تحویل او می‌دهد، اما ناگهان ناپدید شد. منصور ادعا می‌کرد پسرم به افغانستان رفته‌است، اما وقتی خودش هم به طور ناگهانی محل کارش را ترک کرد، به او مشکوک شدیم، بنابراین به اداره پلیس تهران رفتیم و از منصور شکایت کردیم. از آنجایی که احتمال دادیم او به افغانستان فرار کرده‌است، به افغانستان رفتیم و در آنجا هم از منصور شکایت کردیم تا اینکه چند روز قبل به ما خبر دادند مأموران پلیس افغانستان منصور را دستگیر کرده‌اند. وی در بازجویی‌ها به قتل پسرم اعتراف کرده و گفته‌بود با بصیر اختلاف پیدا کرده و او را به قتل رسانده است.»

به این ترتیب با به دست آمدن این اطلاعات، بازپرس محمد وهابی به مأموران پلیس اینترپل دستور داد از آنجایی که قتل در تهران رخ داده‌است، با هماهنگی مأموران پلیس افغانستان، متهم را برای تحقیق به تهران منتقل کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها