کد خبر: 585528
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۱:۴۲:۵۳
| |

کلاهبرداری میلیاردی با رسیدساز جعلی

متهم با استفاده از رسیدساز جعلی از فروشندگان لپ تاپ کلاهبرداری می‌کرد.

کلاهبرداری میلیاردی با رسیدساز جعلی
کد خبر: 585528
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۱:۴۲:۵۳

مرد تبهکار که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری 5 میلیاردی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، فردی با مراجعه به پلیس فتا تهران خبر داد وقتی قصد فروش لپ تاپ خود در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشت مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

شاکی توضیح داد: لپ تاپ خود را با قیمت ۲۷ میلیون تومان آگهی کردم و پس از دقایقی فردی خوش صحبت با بنده تماس گرفت و پس از توافق ابتدایی و اخذ آدرس به در منزل ما مراجعه کرد و پس از مشاهده‌ لپ تاپ و توافق نهایی شماره کارت بانکی‌ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر در تلفن همراهش لپ تاپ را به همراه فاکتور خرید به وی دادم و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبرداری شدم.

در ادامه تعداد دیگری از شهروندان نیز در خصوص سرقت لپ تاپ به پلیس فتا مراجعه کردند و با شرح شکایتشان مشخص شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات این پرونده بدون اطمینان پیدا کردن از واریز وجه به حساب خود و صرفا با مشاهده مشخصات خود در صفحه نمایشگر تلفن همراه متهم و نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرم شده‌اند که در نهایت به کلاهبرداری ختم شده است.

کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی و او را در حالی که مشغول کلاهبرداری از یکی دیگر از شهروندان بود، دستگیر کردند.

مجرم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت: پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردم و با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان می‌دادم و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می‌شدم.

در ادامه مشخص شد متهم این پرونده در مجموع حدود 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها