کد خبر: 573677
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۷:۵۱:۰۳
| |

آزار و اذیت پسر اوتیسمی توسط موتورسوار آدم‌ربا

پسر ۲۱ ساله‌ همراه پدر خود برای بازگشت به خانه‌شان سوار یک موتورسیکلت شدند تا آنها را به پایانه اتوبوسرانی برساند. پس از رسیدن به پایانه، مرد موتورسوار به بهانه‌ای پدر را از موتور پیاده کرده و بلافاصله پسر جوان را ربود.

آزار و اذیت پسر اوتیسمی توسط موتورسوار آدم‌ربا
کد خبر: 573677
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۷:۵۱:۰۳

پسر جوان مبتلا به اوتیسم که از سوی یک موتورسوار ربوده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته در بیمارستان بستری شد.

به گزارش «ایران»، سعیده صالح‌ غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم درباره جزئیات این ماجرای هولناک گفت: پسر ۲۱ ساله‌ای به نام «فرزاد» در روز ۱۲ شهریور به همراه پدر خود بیرون از خانه بوده که برای بازگشت به خانه‌شان سوار یک موتورسیکلت شدند تا آنها را به پایانه اتوبوسرانی محله آذری برساند. پس از رسیدن به پایانه، مرد موتورسوار به بهانه‌ای پدر فرزاد را از موتور پیاده کرده و بلافاصله پسر جوان را می‌‌رباید. پدر وقتی متوجه ماجرا شد به پلیس شکایت کرد اما یک روز بعد رهگذران، فرزاد را برهنه با آثار ضرب و شتم روی بدنش پیدا کرده و پس از تماس با اورژانس به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل کردند.

صالح‌ غفاری در ادامه گفت: با وجود آموزش‌هایی که درباره افراد طیف اوتیسم به نیروهای کادر درمانی داده شده اما باز هم در این پرونده می‌بینیم با اینکه فرزاد 4 روز در بیمارستان بستری بوده ولی پرونده او به پزشکی قانونی و نیروی انتظامی فرستاده نشده است. ضمن اینکه آزمایش خون کاملی نیز از بیمار گرفته نشده و روانپزشک هم او را ویزیت نکرده است. فقط در پایان بستری 4 روزه مددکاری بیمارستان به سازمان بهزیستی با ارسال نامه‌ای اعلام کرده  که فرد مجهول‌الهویه‌ای در بیمارستان بستری است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم خاطرنشان کرد: اگر بیمارستان بموقع به پزشکی قانونی، نیروی انتظامی یا بهزیستی اطلاع داده بود پدر و مادر فرزاد در مراجعه اولیه خود به پلیس آگاهی تهران (واقع در خیابان وحدت اسلامی) و هنگام تشکیل پرونده مفقودی متوجه می‌شدند که فرزندشان کجا است، با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته توسط انجمن اوتیسم و خود پدر و مادر، بالاخره یک فردی اعلام می‌کند که فرزاد را در بیمارستان مذکور دیده است.

غفاری افزود: سرانجام خانواده فرزاد روز چهارشنبه ۱۶ شهریور فرزند خود را در بیمارستان پیدا کردند و باز هم بدون اینکه ویزیت کاملی از این فرد صورت گیرد، ترخیص صورت گرفته است و یک روز بعد به علت تب بالا به بیمارستان مراجعه می‌کند که بیمارستان از پذیرش او خودداری کرده تا اینکه روز شنبه ۱۹ شهریور با ورود انجمن اوتیسم به این موضوع به سختی توانستیم با تشخیص بیماری «فلبیت حاد ریوی» در فرزاد او را در بیمارستان بستری کنیم. البته بعد از یک هفته، پزشکی قانونی برای بررسی بیشتر آمده و این درحالی است که پس از این مدت معلوم نیست هنوز آثار کافی برای تشخیص آسیب وارده به او وجود داشته باشد. جالب است که بیمارستان با وجود آثار ضرب و شتم در پرونده فرزاد تشخیص بستری را ضعف و بی‌حالی قید کرده است، درحالی که شواهد آدم‌ربایی و آزار و جراحات مشخص است.

وی درخصوص روند پیگیری قضایی پرونده، تصریح کرد: تشکیل پرونده برای مفقود شدن فرزاد از روز یکشنبه ۱۳ شهریور در پلیس آگاهی تهران صورت گرفته است و پس از آن ما هم برای به سرانجام رساندن پرونده وکیل گرفته‌ایم و با مراجعه به ستاد حقوق بشر یک پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم. در خود قوه قضائیه هم دو شکایت دیگر از طرف خانواده فرزاد و انجمن اوتیسم در حال تنظیم است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها