کد خبر: 565550
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۰:۳۵:۴۶
| |

حقه تکراری 2 برادر، 15 نفر را به تله فیشینگ کشاند

متهمان باز هم با وعده فروش شارژ ارزان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کردند.

حقه تکراری 2 برادر، 15 نفر را به تله فیشینگ کشاند
کد خبر: 565550
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۰:۳۵:۴۶

عاملان راه‌اندازى صفحه فیشنگ با ترفند فروش شارژ تلفن همراه در حالی دستگیر شدند که ارزش ریالی این پرونده بیش از هفت میلیارد ریال است.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ 500 میلیون ریال از حساب بانکى‌اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت. شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که با یک کانال تلگرامی مواجه شدم که در آن نوشته شده بود با خرید یک شارژ از سایت یک شارژ هدیه بگیرید. من هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند افرادی تحت عنوان شارژ بخر هدیه بگیر با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شاکیان به بیش از 15 نفر افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی مجرمان در فضای مجازی اطلاعات هویتی آنها را که دو برادر بودند به دست آوردند و پس از تشریفات قضایی این افراد را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پرونده بیش از هفت میلیارد ریال  است خاطر نشان کرد: این شیادان اینترنتی پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفته و گفتند با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ به همراه هدیه، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها