کد خبر: 556927
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۰۹:۱۲:۳۸
| |

کلاهبرداری 200 میلیونی با نرم‌افزار جعلی یارانه‌ای

مالباخته اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی "یارانه من" کرده و حسابش مورد سرقت قرار گرفته بود.

کلاهبرداری  200 میلیونی با نرم‌افزار جعلی یارانه‌ای
کد خبر: 556927
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۰۹:۱۲:۳۸

فردی که با برداشت غیرمجاز 200  میلیون ریالی از طریق نرم‌افزار جعلی یارانه‌ای، اقدام به خرید شارژ و فروش ارزان قیمت آن در شبکه های اجتماعی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروند مالباخته مبنی بر برداشت 200 میلیون ریال بصورت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص  شد شاکی طی روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی "یارانه من" کرده است که این برنامه با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم پویا و  نهایتاً منجر به برداشت غیر مجاز از حساب شاکی شده است.

وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد، متهم از طریق برداشت غیرمجاز اقدام به خرید شارژ و سپس تبلیغ و فروش آن در شبکه های اجتماعی کرده که با هماهنگی مقام قضایی این فرد شناسایی و به پلیس فتا منتقل شد. 

سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست: در فرآیند ثبت نام و ارائه اطلاعات جهت یارانه‌ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه کنند و از ورود به لینک‌ها و نصب اپلیکیشن‌ها و درج اطلاعات هویتی و بانکی خودداری کنند، همچنین شارژهای تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از طریق اپلیکیشن های تایید شده اپراتورها یا سایت های مرجع و تایید شده تهیه کنند و به هیچ عنوان از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی خرید نکنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها