کد خبر: 554318
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۰:۵۸:۱۱
| |

کلاهبرداری با تبلیغ فروش شارژ ارزان

متهم با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی می‌برد و حساب آنها را خالی می‌کرد.

کلاهبرداری با تبلیغ فروش شارژ ارزان
کد خبر: 554318
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۰:۵۸:۱۱

فردی که با ترفند فروش شارژ ارزان از کاربران کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ حدود 500  میلیون ریال از حساب بانکى‌اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.

شاکی عنوان کرد: براس خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که با یک کانال تلگرامی مواجه شدم که مدعی بودند شارژ تلفن همراه را با قیمت ارزان‌تر از بقیه به فروش می‌رسانند. من هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید و نصب برنامه‌ای کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از مدتی تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان فروش شارژ ارزان قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت و سپس هدایت شهروندان به جهت نصب بدافزار از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

ماموران پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی او را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی وی را در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر کردند.

این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده، جرمش را پذیرفت و گفت با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد و ترغیب آنها به نصب بدافزار نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها