کد خبر: 564382
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۹:۵۸:۳۹
| |

سازنده دوربین مخفی پرحاشیه دستگیر شد

در کلیپ دوربین مخفی فردی با لباس مامور پلیس اقدام به اخذ رشوه از شهروندان می‌کند.

سازنده دوربین مخفی پرحاشیه دستگیر شد
کد خبر: 564382
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۹:۵۸:۳۹

فردی که با لباس مامور نیروی انتظامی اقدام به ساخت کلیپ دوربین مخفی و انتشار در صفحات مجازی کرده و حاشیه‌ساز شده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان در این‌باره توضیح داد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر فعالیت فردی با لباس مامور پلیس که اقدام به اخذ رشوه از شهروندان می‌کند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و بررسی تخصصی موضوع، در کمترین زمان ممکن سازنده این کلیپ شناسایی و مامور قلابی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد. شخص مذکور پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت که این کلیپ را به عنوان دوربین مخفی و با هدف نشان دادن واکنش مردم در قبال پیشنهاد پرداخت رشوه از سوی مامور پلیس، ساخته است.

رییس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به ساز و کار ساخت کلیپ و محتوای مربوط به سازمان‌های دولتی و خصوصی گفت: ساخت کلیپ و محتوای مربوط به هریک از سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌بایست تنها در صورت اخذ تاییدیه‌های لازم و حضور کارشناس و ناظر از سازمان مربوطه انجام شود اما متاسفانه برخی افراد تحت عناوین مختلف از لباس و عنوان سازمان و ادارات استفاده کرده و اقدام به ساخت کلیپ می‌کند که این موضوع در صورت عدم رعایت مقررات در قانون جرم‌انگاری شده است.

این مقام انتظامی هشدار داد: با توجه به استفاده فراوان مردم از اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، برخی از گردانندگان صفحات مجازی به منظور افزایش بازدید و جذب مخاطب، اقدام به بارگزاری محتوای غیرقانی به شیوه‌هایی مانند دوربین مخفی، مطالب طنز و... می‌کنند و گاه این مطالب موجب نارضایتی قومیت‌ها و یا طیف خاصی از اقشار جامعه می‌شود. لذا کاربران دقت داشته باشند که از بازنشر این‌گونه مطالب خودداری کرده و مدیران کانال و گروه‌های پرمخاطب نیز از تولید و انتشار محتواهای فاقد مجوز جدا خودداری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها