کد خبر: 562829
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۰:۲۰:۱۴
| |

درآمد هنگفت رمال اینترنتی با طلسم بخت‌گشایی

متهم اقرار کرد با درج و انتشار آگهی رمالی، فالگیری، طلسم و گشایش بخت در فضای‌ مجازی، مبالغی را دریافت می‌کرد.

درآمد هنگفت رمال اینترنتی با طلسم بخت‌گشایی
کد خبر: 562829
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۰:۲۰:۱۴

شخصی که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با دادن وعده‌های دروغین از جمله بخت‌گشایی مبالغی هنگفت به دست آورده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، سرهنگ سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: در رصدهای مستمر کارشناسان پلیس فتا زنجان صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه دعانویسی، گشایش بخت، طلسم و رمالی که در قبال در یافت مبالغی اقدام به تجویز دعا و موارد مصرفی می‌کرد، شناسایی شد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، دستگیر و به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی افزود: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان، اقرار کرد با درج و انتشار آگهی رمالی، فالگیری، طلسم و گشایش بخت در فضای‌ مجازی، پس از جلب اعتماد و سوءاستفاده از سادگی قربانیان با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی مبالغی را دریافت می‌کرد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه افراد فالگیر و رمال دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده با سوء استفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، افزود: به این گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند چراکه این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها