کد خبر: 559414
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۲:۰۹:۲۹
| |

سارق اینترنتی حساب 260 نفر را خالی کرد

متهم با دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی مشتریان یک پارکینگ می‌کرد و از این طریق توانست مبلغ 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کند.

سارق اینترنتی حساب 260 نفر را خالی کرد
کد خبر: 559414
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۲:۰۹:۲۹

فردی که با دستگاه اسکیمر بیش از 260 کارت بانکی شهروندان را کپی و حساب بانکی آنها را خالی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین، پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان  پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد تمامی این افراد  پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو خود در یکی از محلات شیراز هدف سرقت اینترنتی قرار گرفته‌اند. در ادامه معلوم شد متهم با استفاده از دستگاه اسکیمر، اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی آنها و در نهایت سرقت از حساب شهروندان کرده است. در نهایت با اقدامات فنی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

متهم ضمن اقرار به جرم خود گفت پس از اینکه رانندگان کارت‌های عابر بانک خودشان را برای پرداخت هزینه پارکینگ به او ارائه می‌دادند، وی علاوه بر کسر مبلغ پارکینگ، اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی آنها با دستگاه اسکیمر می‌کرد و از این طریق توانست مبلغ 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کند.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رییس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید از دستفروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها