کد خبر: 553510
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۲:۰۱:۲۱
| |

دستبرد به صرافی آنلاین با استفاده از حفره امنیتی

مجرم اینترنتی با ساخت اکانت کاربری در صرافی آنلاین اقدام به برداشت مبلغی در حدود 10 میلیارد ریال کرده بود.

دستبرد به صرافی آنلاین با استفاده از حفره امنیتی
کد خبر: 553510
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۲:۰۱:۲۱

فردی که با استفاده از حفره‌ امنیتی موجود در صرافی‌ آنلاین اقدام به سرقت 10 میلیاردی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان اراکی به مجموعه پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر دسترسی و برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از دارایی‌های وی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی که مالک یکی از صرافی‌های آنلاین است، در تحقیقات ابتدایی بیان داشت که فردی ناشناس با ساخت اکانت کاربری در صرافی وی اقدام به برداشت مبلغی در حدود 10 میلیارد ریال کرده است.

سرهنگ آنقی با اشاره به وجود ضعف امنیتی در صرافی شاکی پرونده، بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با انجام اعمال متقلبانه و ترفندهای تخصصی، ضمن سوءاستفاده از ضعف امنیتی و باگ موجود در صرافی توانسته 10 میلیارد ریال از ارزهای دیجیتال شاکی را به سرقت برده و سعی بر مخفی نگه‌داشتن خود با پاک کردن کلیه مستندات موجود داشته است.

وی افزود: اگرچه متهم با آگاهی کامل در این زمینه واردشده بود و تا حد ممکن ردپایی از خود باقی نگذاشته بود اما کوچک‌ترین سرنخ‌ها نیز از چشم کارشناسان پلیس پنهان نماند و با بررسی‌های فنی و دقیق صورت گرفته، درنهایت متهم در مرکز استان فارس شناسایی شد.

سرهنگ آنقی افزود: در ادامه اکیپی از کارشناسان پلیس فتا ضمن اخذ نیابت قضایی به محل سکونت متهم اعزام شدند و پس از دستگیری وی، کلیه تجهیزات رایانه‌ای مجرمانه نیز توقیف و به مجموعه فتا استان مرکزی منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به استخراج ادله‌ مجرمانه از تجهیزات توقیف‌شده متهم، بیان داشت: متهم که در ابتدا خود را در خصوص ارزهای دیجیتال کاملاً بی‌اطلاع نشان می‌داد، پس از مشاهده‌ی ادله‌ محکم و کافی کشف‌شده از تجهیزات رایانه‌ای خود لب به سخن گشود و چاره‌ای به‌جز بازگرداندن وجه سرقت شده از شاکی را نداشت.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی اظهار داشت: گردانندگان سایت‌ها و درگاه‌های آنلاین با بروز ‌نگه‌داشتن برنامه‌ها و اسکریپت‌های خود و نصب پلاگین و قالب‌های امنیتی، باگ‌ها یا حفره‌های امنیتی سایت خود را رفع کنند و راه نفوذ افراد سودجو را مسدود و در صورت بروز هرگونه مشکل، موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن به پلیس فتا گزارش کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها