کد خبر: 552976
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۰:۵۲:۴۳
| |

نماد اعتماد جعلی، روشی برای کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداران در این شیوه با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل نماد، اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

نماد اعتماد جعلی، روشی برای کلاهبرداری اینترنتی
کد خبر: 552976
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۰:۵۲:۴۳

یکی از شگردهایی که شیادان اینترنتی از آن برای کلاهبرداری از شهروندان استفاده می‌کنند، جعل نماد اعتماد است.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ فرمانده انتظامی ملایر درباره نمادهای جعلی برای کلاهبرداری در فضای مجازی هشدار داد و گفت: همواره تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی می‌شوند پس از خرید از یک سایت فروش کالاها مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

سرهنگ احمد ساکی افزود: شهروندانی که قصد خرید کالائی را در فضای مجازی دارند ممکن است با سایت فروش‌آنلاین این کالاها با قیمت‌های ارزان همراه با نماد اعتماد الکترونیک مواجه شوند؛ اما پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و آنگاه متوجه شوند کلاهبرداری از آنها صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران در این شیوه  با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل نماد، اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه های معتبر در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است، اظهارکرد: شهروندان حتما از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و ... قبل از تحویل و تایید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها